Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Jag ska alltså koppla både tvättmaskinen och torktumlaren till 40mm vitt avloppsrör.
Då röret går från tvättställ ner till golvbrunn behövs inget vattenlås, jag får heller inte plats med en sån tratt för tvättmaskinsavlopp. Så har någon av er sett en sån här men med två anslutningar någonstans? Vad heter en sådan i så fall?
Eller får jag bita i det sura och köpa 2st och sätta efter varandra?
Då röret går från tvättställ ner till golvbrunn behövs inget vattenlås, jag får heller inte plats med en sån tratt för tvättmaskinsavlopp. Så har någon av er sett en sån här men med två anslutningar någonstans? Vad heter en sådan i så fall?
Eller får jag bita i det sura och köpa 2st och sätta efter varandra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kanske två av dessa kan passa om det sitter dolt?!
http://www.faluplast.com/sv/ovriga-...sadelslangnippelrsk-808243432-110mm-x-45__998
http://www.faluplast.com/sv/ovriga-...sadelslangnippelrsk-808243432-110mm-x-45__998
Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Har löst det om någon annan är intresserad.
IKEA's LILLVIKEN vattenlås som tas isär som bilden visar, man får ta i lite då någon pigg i röret håller emot.
Då får du detta kvar, du kapar över gummipackningens del så har du standard 40mm avlopp.
Sen köper du en sån här med dimmension 40mm, då kan man trycka på torktumlarens smala slang med lite vilja.
Resultat blir detta med tvättmaskin överst och torktummlaren på utstickande.
IKEA's LILLVIKEN vattenlås som tas isär som bilden visar, man får ta i lite då någon pigg i röret håller emot.
Logga in
Skapa konto
Då får du detta kvar, du kapar över gummipackningens del så har du standard 40mm avlopp.
Logga in
Skapa konto
Sen köper du en sån här med dimmension 40mm, då kan man trycka på torktumlarens smala slang med lite vilja.
Logga in
Skapa konto
Resultat blir detta med tvättmaskin överst och torktummlaren på utstickande.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara