Hej! Håller på att förberda för att lägga nytt golv. När jag försökte snygga till runt ena röret med multiverktyget kom jag åt röret och det blev en jack. Lät det stå ett dygn och det läckte inte. Ville stärka upp så la kemiskt metall runt för att stärka upp. Se bild. Kan jag sova lungt om natten? Mvh

• Ett rör med applicerad kemisk metall för reparation av jack vid golvinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rör som går genom ett golv med kemisk metall applicerat runt basen för att laga en skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johhhan
Jag tycker det "jacket" ser ut som att en stor del av sidan på en koppling sågats av. Jag skulle se till att byta ut de skadade delarna så fort som möjligt, och absolut innan ett nytt golv ska läggas.

Edit: Nu såg jag att det stod "läckte inte", medan jag först tyckte det stod "läckte lite". Men jag hade ändå velat ha det lagat, för att sova lugnt.

Redigerat:
Det är ingen koppling utan en gammal metallring. Det som är röret är det gröna som ses och som är skavt.

Johhhan
M marty87 skrev:
Det är ingen koppling utan en gammal metallring. Det som är röret är det gröna som ses och som är skavt.
Jaha, jag tyckte det såg ut som gängor i metallringen. Och jag undrade förstås hur kraftigt verktyg du egentligen hade.:rofl: Då verkar det ju lugnare. Är det bara skrapat lite på ytan, så är det ingen fara.

Var en dewalt men ändå . Fick av dom andra men på dom här hade tidigare ägare lagt på tjockt med färg så dom satt som tusan. Oklart hur tjockt röret är men efter googling typ 1.2mm. Skönt då låter jag det vara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.