Hittade ingen bra ställe för denna fråga men provar här.

Har en lyft men när man ska släppa ner bilen så går den upp 20 centimeter innan den vänder och går ner.
Går detta justera någon stans.
Den går upp för att släppa klacken. Men 20 centimeter är lite väl. Har ingen bra takhöjd.
Industriell utrustning, kablar, anslutningsportar, varningsetikett, hydraulik delar, metallkomponenter, på blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Industriell utrustning, blå motor med skumisolering, metallfäste, röd stoppknapp, oljig yta, anslutningskablar, svart bas.
Skapa konto
Slitet, blått maskinskylt med tekniska specifikationer; knapp markerad "SALITA"; rostig rörkant i bakgrunden.
Skapa konto

Omcn 552

går den upp 20cm också om du testar att lyfta så högt så den passerar första säkerhetklacken ?

Klack systemet är ur funktion
Så man tyvärr inte svara på det. Kan det ha med detta att göra tro. De har aldrig funkat.

kan bra hända för min italenska är extream dåligt ^^ men om man tittar handboken så visare den att lyfter 200... så om inte den funkar så när den är upplyft så hissar den 200mm innan går ner

• Illustration av säkerhetsanvisningar för lyft av fordon med text på italienska och franska, stoppskylt synlig.
    Skapa konto
Hmm. Kanske får kolla klacksystemet.
Finns inga givare eller något. Bara en hydralikslang till varje cylinder.

inte så insatt i dendär typen av liftar men oftas brukar dom ha 1-2 lägen innan maxlyft typ av halvflyft så antingen är det mekansigt elr elektronisk som den känner av läget m.m

Jag har verktygsbodens modell, och jag hade lite samma problem. Det stod inget i manualen, men det finns en film på deras hemsida:

Men kanske har du en helt annan konstruktion. Inga klackar?

RoTe
"Klacksystemet" är väl ändå säkerhetslåsen? Använder du lyften utan dessa??

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag har verktygsbodens modell, och jag hade lite samma problem. Det stod inget i manualen, men det finns en film på deras hemsida: [media]
Ska absolut kolla detta. Tack

RoTe RoTe skrev:
"Klacksystemet" är väl ändå säkerhetslåsen? Använder du lyften utan dessa??
Jo klacksystemet har rostat ihop. Men ska försöka fixa detta. Fick nyligen lyften. Men har 2 meter i takhöjd. Och jag använder den just nu för att lätta däcken från backen. Och som arbetsbänk vid lackering mm.

Från stiftpenna till billyft. Vissa kan som vanligt inte hålla i en röd tråd.
Tråkigt att det är så i de flesta forum.

• Haha
Jakobk
  • Laddar…
G G.L. skrev:
?

B
G G.L. skrev:
Du kanske ska stänga av oändlig scroll under dina inställningar så är det lättare att hålla isär olika trådar.
Inställningarna för detta hittar du under preferenser.

• Haha
  • Gilla
Ring och 3 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag har verktygsbodens modell, och jag hade lite samma problem. Det stod inget i manualen, men det finns en film på deras hemsida: [media]
Provade detta och det funkade. Tack så mycket för snabb hjälp

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:
Provade detta och det funkade. Tack så mycket för snabb hjälp
Vad bra!

Men fixa så att säkringsklackarna fungerar. Det är ju bokstavligt talat livsfarligt att använda lyften utan den funktionen.

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.