6 668 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Alternativ till Ikeas kopplingsskena för fronter?
Ikeas kopplingsskena för fronter (https://www.ikea.com/se/sv/p/utrusta-kopplingsskena-foer-fronter-60263588/) är restad t o m slutet på oktober. Jag behöver en nu egentligen då vi är på g att färdigställa vårt nya kök. Ska koppla ihop två 40-kökslådor, så behöver vara minst så rejäl som Ikeas är. Nån som hittat liknande pryl på annat ställe eller tips på annan lösning?
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Enligt länken så finns den ju på lager för beställning. Och den finns på flera av varuhusen. Måste du ha den idag?
Tyvärr är det missvisande info. Var förbi och pratade med Ikea. Finns endast enstaka ex (vilket tydligen också kan innebära att saldot är 0) på enstaka varuhus enligt Ikea själva. Och det går inte att beställa via webben.H hempularen skrev:
Fick du till nån bra lösning? Är i samma sits nu. Tänker att det borde gå att lösa med en hålplatta/spikplåt
Produkter som diskuteras: "hålplatta"
Hålplattor
Metallplattor med hål är flexibla infästningskomponenter som används i en rad olika konstruktioner och projekt. Dessa plattor kan bidra till att förstärka förbindelser, fördela laster jämnt, och ge en säker förankring eller fästpunkt
Läs mer
Jag har en uppsättning av motsvarande beslag till IKEAs gamla kökssystem (faktum) om någon vill köpa, är väl värt sin vikt i guld ungefär 
Dock avråder jag från att använda dom, jag förstår idén att det ska se enhetligt ut men det är ett jättebra ställe för vatten och annat att fastna på som man inte kommer åt att torka rent.
Vi lackade nyligen om våra luckor men den luckan jag hade beslaget på bytte jag ut för den var i helt klart sämst skick.
Dock avråder jag från att använda dom, jag förstår idén att det ska se enhetligt ut men det är ett jättebra ställe för vatten och annat att fastna på som man inte kommer åt att torka rent.
Vi lackade nyligen om våra luckor men den luckan jag hade beslaget på bytte jag ut för den var i helt klart sämst skick.
Den som monterade mitt kök snålade nog, bara en liten kort kopplingsskena så lådan under diskbänken är både skev och ful :/ Faktumkök. Skulle behöva fixa, men frågan är ju vad skenan heter och kan tänkas kosta?P pjkw skrev:Jag har en uppsättning av motsvarande beslag till IKEAs gamla kökssystem (faktum) om någon vill köpa, är väl värt sin vikt i guld ungefär
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden