Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Min altan kan max byggas 39cm hög så jag funderar på två olika lösningar.
Den första bilden nedan är som man "ska" bygga har jag uppfattat det som. Med en bärlina och ovanpå kommer bjälklaget.
Bild två visar "allt i ett" som inte bygger så mycket på höjden. Och där plintarna sitter direkt mot bjälklaget.
Vad tycker ni om det, för och nackdelar tack!
Den första bilden nedan är som man "ska" bygga har jag uppfattat det som. Med en bärlina och ovanpå kommer bjälklaget.
Bild två visar "allt i ett" som inte bygger så mycket på höjden. Och där plintarna sitter direkt mot bjälklaget.
Vad tycker ni om det, för och nackdelar tack!
Hej, jag är ingen proffsnickare men jag tycker alt 1 är stabilare (men högre). Har själv denna lösningen.
Alt 2 verkar ta längre tid med alla småbitar mellan reglarna. Tycker detta verkar ostabilare men blir som sagt lägre.
Alt 2 verkar ta längre tid med alla småbitar mellan reglarna. Tycker detta verkar ostabilare men blir som sagt lägre.
Alternativ 2 på bilden, varför alla dessa kottlingar? Kan man på något sätt använda spännviddstabellen när man ska bygga enl. alternativ 2?
Klicka här för att svara

