Har en altandörr som behöver justeras, men jag förstår inte hur. När man stänger dörren så stängs den längst ner först, medan det fortfarande är nästan en centimeter kvar innan den stängs högst upp, om ni förstår. Så man måste dra hårt i handtaget för att den ska hamna rakt så det går att dra ner handtaget och låsa. Den tar inte emot i tröskeln, eller någon annanstans. Går detta att justera?

Kan de vara övre gångärnet som släppt lite ? Sitter fast o ser rätt ut? För just så har jag haft på en sådan dörr , ta gärna en bild ,

Gångjärnen sitter fast, har kontrolldragit dem. Vit dörr och karm med synligt gångjärn och kontrollerad fästanordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fastskruvad gångjärnsbeslagning på fönsterram kontrollerad i ett hem.
Skapa konto
Fastskruvade gångjärn på ett fönster med utsikt mot en trädgård.
Skapa konto

Oki jo de ser ju rätt ut, i mitt fall gick det inte dra åt pga skruvarna släppt ur karmen(löste med en lång skruv rätt in i väggen så de tog i en regel, rätt vetefasiken men funkar gjorde det) men det ser ju ut sitta rätt i både dörr och karm i ditt fall , men skaplig glipa det där, bör gå justera karmen lite mha karmskruven som det borde vara under täckplasten där under larmet, men om de går så pass mycket är frågan

Det där beror på att dörrbladet har slagit sig, eller så är karmen inte i lod. Det åtgärdas genom att lossa de tre översta karmskruvarna på låssidan och få ut toppen på karmen eller motsvarande inåt ibotten (vilket ser ut som mer jobb i ditt fall).
Det där löser du inte genom att justera på enstaka skruv!

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.