Funderar om jag kan sätta en bärlina där jag har ritat blå linje. Så altan blir lite större än jag har tänk från början. Det är en trappa under som inte ska annvändras.
Hur ska jag göra

• Trädgård under konstruktion, träd, gräs, delvis täckt altanbygge, täckt förvaringslåda, betonggolv och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den blir inte större, delen du visar smalnar av in mot vägg och då blir det svårt att använda den delen. Kanske för att ställa någon större växt i ytterdelen.

Frågan är hur jag sätter bärlina bäst på bästa sätt för att få den stadig. Jag kan inte sätta stolpar Trädgård med pågående bygge av trädäck, grönt gräs, täckt släpvagn och röd trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snedsåga ändarna och skruva dit den.
Kortla från stolpen på bärlina två ut till den nya blå.
Eventuellt en snedsträva från stolpen vid blå infästning in under blå bärlina eller några extra kortlingar mellan bärlina ett och blå bärlina. Gissningsvis är detta överkurs men du har inte angett spännvidden eller dimension (eller missade jag det helt).

Har du utstickande skruvreglar och vill ha en rak altan så skulle jag kanske förstärka de längsta t ex genom att sätta en bit regel fäst I bärlinan och rakt under varje skruvregel.

• Gilla
Sussi Sjölander
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.