Ska montera en köksfläkt och behöver en allpolig brytare (finns inte plats för att använda en vanlig stickkontakt som allpolig brytare, som först var tänkt). Har letat runt efter en sådan, men kan ej finna. Vet någon vart jag kan hitta en sådan?

Hos närmsta elektriker som vanligt... Annars finns den väl i de flesta varuhus som lagerför elmaterial.

Skulle man kunna få en länk till någon sådan brytare?

Är en allpolig brytare (fas och nolla) i princip samma sak som en tvåpolig brytare?

Det sitter redan ett 1-vägs uttag, men vent. röret kommer komma i vägen så att man inte kommer kunna dra ut stickkontakten. (Har en takfläkt på taket som ska styras ifrån köksfläkten).

Flytta på uttaget då ;)

Det är ju visserligen en möjlighet. Haha :)

Brukar inte sista biten vara flexibel slang till fläkten ändå?
Kommer man inte åt ett uttag så kommer man väl inte åt en brytare på samma ställe..

Jo, det gör man om man placerar brytaren brevid röret (i kryddskåpet) där det finns plats. Men en elektriker kommer att komma och koppla in det så då får han lösa det som han vill. :)

Flexibel slang säger du.. Jag har kopplat in några takfläktar och där använde vi slang till hela kabelbiten. Vi sket i det och jag klamrade kabeln på en takbjälke under taket ner till köket.

Själv har man ingen egen behörighet ännu så man får inte koppla in saker... egentligen.

Flexibel ventslang är nog det som Danne menar.

Haha Va' dum man är.. Tänker bara på el.. Jo, ett sånt kommer det vara, men det blir ändå trångt. Lika bra att flytta direkt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.