381 Pix för ett aktivt kolfilter till Miele kylen! :O:O:O

Dessutom håller dom bara sex månader!

Hur gör man ett kolfilter själv?
 
Köp färsk mat så behövs det inte
 
Då behöver man ju inte kylskåp heller! d^_^b
 
Göran.W
Kol filtret är till för att ta bort dålig lukt och färsk mat har normalt inte dålig lukt om man inte tex köper den där goda danska osten som luktar på ren svenska apa så tom flugorna flyr.
Minns inte namnet på osten men den lukta vedervärdigt men är gudomligt god men portad från kylen av gumman.
 
mycke_nu skrev:
381 Pix för ett aktivt kolfilter till Miele kylen! :O:O:O

Dessutom håller dom bara sex månader!
Det kostar att ligga på topp. ;)
 
Göran.W skrev:
Kol filtret är till för att ta bort dålig lukt och färsk mat har normalt inte dålig lukt om man inte tex köper den där goda danska osten som luktar på ren svenska apa så tom flugorna flyr.
Minns inte namnet på osten men den lukta vedervärdigt men är gudomligt god men portad från kylen av gumman.
Är det Gamle Ole du menar... Svarta Sara är en annan stinkbomb.
 
Om vi nu bortser från om det är en halväten burk med surströmming eller något annat som doftar.. :)

Kan man köpa en säck aktivt kol och göra filter själv, måntro? Var hittar man det i så fall?
 
Göran.W
Visst skulle man kunna göra ett själv men frågan är behöver du det igentligen.
Luktar det illa i kylskåpet om du inte har filtret.
Luktar det inte illa utan det så är det ganska onödigt att lägga ner tid och ork på att byta filtret.
Aktivt kol får man väl lättast att hitta i såna butiker som säljer öl och vin satser skulle jag tro.
 
Nej, det luktade väl inte så speciellt mycket i den gamla kylen heller, möjligen om burken med kattmat (man undrar hur dom vill äta DET..), men i nya kylen är det helt luktfritt.

Tack för tipset var man handlar kol, blir nog att köpa en påse vad det lider.
 
Göran.W
Lite ot så är kattmat många gånger nyttigare än den skiten vi människor ofta äter till middag.
Det är dessutom samma renhets krav vid tillverkningen av katt matt som vanlig mat.
Att den luktar ganska mycket kan jag hålla med om.
 
petersson79 skrev:
Är det Gamle Ole du menar... Svarta Sara är en annan stinkbomb.
.. Gamle Oles far finns också :)
gaia
 
Göran.W
gaia skrev:
.. Gamle Oles far finns också :)
gaia
Den får man väl förvara utomhus för inte ens ett kol filter kan väl döda den doften:wow:
 
Jag säger bara Havarti :wow:
Någon som kommer ihåg den underbara osten? Finn den forfarande?
 
Göran.W
Nu har jag inhandlat ca 750 g aktivt kol på ÖB för 36 kr.

Det borde räcka i 10 år, eller så.

Pengarna (7 584 kr!) jag sparar ska jag köpa god ost för. För att nu inte tala om vin! d^_^b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.