Byggahus.se
Hej, min mors åkgräsklippare startar ej. Måste bara säga innan att jag är kass på motorer.

Grässklipparen klippte ej så vi vände på den och spände fast grässklipparbladen under. Vände sedan tillbaka den igen men den startade inte och det började läcka olja. Har nu slutat läcka och vi har fyllt på olja. Men den startar ändå inte. Vad kan det vara för fel? Hände cirka 30 min sedan.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Troligen har du fått in olja i cylindern som geggat ner tändstiftet. Ta ur stiftet, dra runt motorn så olja i cylindern blåser ut, torka rent stiftet och i med det igen. Med rent stift borde den starta om allt annat är OK, var beredd på ett rökmoln.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T theolol skrev:
Hej, min mors åkgräsklippare startar ej. Måste bara säga innan att jag är kass på motorer.

Grässklipparen klippte ej så vi vände på den och spände fast grässklipparbladen under. Vände sedan tillbaka den igen men den startade inte och det började läcka olja. Har nu slutat läcka och vi har fyllt på olja. Men den startar ändå inte. Vad kan det vara för fel? Hände cirka 30 min sedan.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Börja med att välta tillbaka klipparen, låt stå ca 1 timme.

Kolla olje nivån. rengör alla kåpor och tvätta eller byt luftfilter.

Prova att starta den

Låt den gå tills den går normalt, utan rök.

kolla oljan igen.

Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.