Byggahus.se
Tog precis emot min nya ugn. Såg utan att ta av emballaget att fronten hängde och frågan är nu om det är ett fel eller om det ska vara så, dvs att höger sida av fronten ska gå att haka av?

Den (fronten) kan alltså ha hakats av under transporten men det kan ju också vara så att gummorna eller gubbarna i Rothenburg glömde att dra i en skruv. För att kunna haka av fronten när jag satt tillbaka den måste den lyftas nästan 1 cm vilket innebär att den inte kommer gå att lyfta av efter montering (luckan tar då emot).



Jag har anmält den eventuella defekten till affären där jag köpt ugnen.

@electroluxaren va säger du?
 
  • Gilla
Pirre77
  • Laddar…
Hej.
Ja den är trasig, förmodligen får du en ny ugn av ÅF, alternativt vänta några dagar på service.
/Tekniker på Electrolux service
 
Tack Rasmus!

Värdefullt. Jäkligt segt att ha hela lägenheten full av en ugn men men…..
 
Skulle jag kunna göra servicen tror du? Jag tänker om jag bara ska skriva i en plåtskruv eller liknande.

Jag vill helst göra klart köket och inte ha barnen klättrandes i ugnen tills den blir utbytt eller lagad.
 
Kan va så enkelt att de saknas en skruv på vänster sida på ”baksida” av panelen. Ta en bild på de om du är osäker så ska jag försöka svara
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Jag vill inte öppna emballaget innan ÅF kommit med en lösning. Tack!

Vet du om en sån här ugn kan stå ute i minusgrader? Tänker att jag kan ställa den i bilen till det finns en lösning.
 
D Derbyboy skrev:
Jag vill inte öppna emballaget innan ÅF kommit med en lösning. Tack!

Vet du om en sån här ugn kan stå ute i minusgrader? Tänker att jag kan ställa den i bilen till det finns en lösning.
Inga problem att den står i minusgrader i bilen.
Men vänta med att sätta igång den när du väl tar in den igen så inte glaset smäller pga tempskillnaden :)
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vet du om en sån här ugn kan stå ute i minusgrader?
Det kan rimligen inte vara något som helst problem. Hur många ugnar finns det inte i kallställda djupfrysta sommarstugor?
 
Tack!

Electrolux kommer och byter ut den. Nu får vi hoppas att den finns på lager, att vägarna inte snöar igen osv…..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.