Har precis uppgraderat från min Makita Multimaskin till en Festool Vecturo OSC med starlock fäste.
Jag har en hel del sågblad med diverse olika fäste som jag gärna skulle vilja fortsätta använda.
finns det någon adapter för dem så de passar i starlock eller är det bara att sälja dem?

Jag hittade med följande sökfras "starlock adapter".

• Gilla
Johan Josefsson 45
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag hittade med följande sökfras "starlock adapter".
Har sökt, men hittar bara adapters är för att få starlockblad att fungera på gamla maskiner

P P_e_P skrev:
[länk]
Är du säker på att den fungerar? Det är inte direkt solklart :)

Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att funka men har du kikat på
Bosch: 2609256983

Ser likadan ut som den som är länkad innan.

ae235

N noone70 skrev:
Är du säker på att den fungerar? Det är inte direkt solklart :)
Haha, nej, men tänker att den kan vara värd ett försök?

Tänkte själv plocka upp en nästa gång jag har vägarna förbi, kan uppdatera om hur den fungerar!

P P_e_P skrev:
Haha, nej, men tänker att den kan vara värd ett försök?

Tänkte själv plocka upp en nästa gång jag har vägarna förbi, kan uppdatera om hur den fungerar!
Skrev en fråga på deras sida, får se vad de säger

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att funka men har du kikat på
Bosch: 2609256983

Ser likadan ut som den som är länkad innan.

[bild]
Har sett den, förstod inte heller hur de var tänkt att fungera

MIsstänker att man behöver använda en skruv i mitten också.

Fick svar från bauhaus:

"Svar: Hej, Nej det är tyvärr inte möjligt att fästa den här adaptern på maskiner med starlock. Mvh Desirée,"

Råkade också på detta besvär idag. Ingen som hittat någon bra lösning? Som skrivs ovan, alla adapters man hittar verkar varar för att få starlock-blad att passa i andra maskiner.

Jag har en Bosch med starlock, och upptäckte just att inga andra blad funkar i den, och starlockbladen verkar ju vara rejält dyra i jämförelse och säljs på mycket färre ställen. Förslag?

Förutom då denna ryss som verkar ha tröttnat han också...

Redigerat:
torparavgrund torparavgrund skrev:
Råkade också på detta besvär idag. Ingen som hittat någon bra lösning? Som skrivs ovan, alla adapters man hittar verkar varar för att få starlock-blad att passa i andra maskiner.

Jag har en Bosch med starlock, och upptäckte just att inga andra blad funkar i den, och starlockbladen verkar ju vara rejält dyra i jämförelse och säljs på mycket färre ställen. Förslag?
Det verkar tyvärr vara kört
Alla jag kollat med säger samma sak, ”NEJ” :(
Till och med Festool Live tar upp det i ett av sina avsnitt

torparavgrund torparavgrund skrev:

Förutom då denna ryss som verkar ha tröttnat han också... [media]
jag har några starlock auktioner ute på Tradera om du är intresserad ;)

N noone70 skrev:
jag har några starlock auktioner ute på Tradera om du är intresserad ;)
PM:a länk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.