Förimp; 0.5ohm
Visst kan jag ha 6ka på normapparaterna i centralen?
 
Jag tror att det brukar vara fråga om industrier för att man skall behöva 10ka. Kortsluter du fas till fas med 0,5 ohm går det 800 ampere, så det borde finnas gott om marginal.
 
Använd du 6kA inga problem med det.
 
Har du mätarsäkringar diazed 16-25A så kommer dessa begränsa kortslutningsströmmen. 10kA behövs normalt sett inte i bostäder av denna anledningen.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.