Veckans tävling vecka 12: Tävla om avancerat kodlås till ytterdörren!
Framtiden är här! Lever du ett aktivt liv och vill slippa ta med nyckel när du är ute och joggar eller är ute i trädgården? Med Yale Doorman från Aleka kan du alltid komma in igen – slå bara koden. Du får frihet utan att äventyra säkerheten. Inga fler nycklar under dörrmattan med andra ord!
Det är smart – och gör livet enklare.
Totalt värde: 2 745 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka språk kan du ställa in den talande menyn på?
rätt svar: 2
Eftersom jag saknar lås till en av mina dörrar så borde jag vinna + det vore kanon om grabben kunde slippa ta med nyckel till skolan där den riskerar att förvinna!
Rätt svar: 2
Jag behöver ett kodlås för att mina barn inte kan hantera ytterdörren på ett säkert sätt. Antingen glömmer de att låsa efter sig, eller också kommer de hem utan nyckel och får vänta utomhus i kölden. Ett kodlås skulle lösa detta!
Svar:2
Motivering: Jag håller bättre ordning på mina kunskaper än mina ägodelar. Det verkar underbart att bara behöva leta fram nycklarna för de tillfällen vi vill ha dubbla lås på dörren.
Min frus släkt är på besök hela tiden, ja vi snackar hela hela hela tiden. Vill jag har lugn och ro, så byter jag bara kod, enklare och billigare än att byta kolv.
Motivering: Min första post här på forumet efter några år av enbart läsande. Vår hantverkare har slarvat bort en av våra tre nycklar (Vi är tre i familjen). Jag tycker tekniken är riktigt cool och har alltid velat kunna låsa upp ytterdörren på samma smidiga sätt som man låser upp bilen.
Rätt svar motsvarar alternativ 2
Motivering: Eftersom jag ofta, på något sätt, får med mig sambons nycklar (och mina egna :x) när jag far till jobbet, så skulle detta vara lösningen.
Svar: 2
Motivering:
Vill ha detta till källardörren som jag alltid glömmer nycklarna till. Blir mycket enklare att ha en kod att hålla reda på. Funkar det bra så köper jag dessutom ytterligare en själv och sätter i entrédörren.