Veckans tävling vecka 12:
Tävla om avancerat kodlås till ytterdörren!

yale.jpg

Framtiden är här! Lever du ett aktivt liv och vill slippa ta med nyckel när du är ute och joggar eller är ute i trädgården? Med Yale Doorman från Aleka kan du alltid komma in igen – slå bara koden. Du får frihet utan att äventyra säkerheten. Inga fler nycklar under dörrmattan med andra ord!

Det är smart – och gör livet enklare.

Totalt värde: 2 745 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka språk kan du ställa in den talande menyn på?

1. Svenska, norska, danska, finska, isländska
X. Engelska, svenska, finska, norska
2. Svenska, norska, danska, engelska

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 mars.

---------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Aleka. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

------------------------------------------------------------------

Vi tackar Aleka för att de sponsrar den här tävlingen.

• Gilla
magral och 1 till
  • Laddar…
rätt svar: 2
Eftersom jag saknar lås till en av mina dörrar så borde jag vinna:) + det vore kanon om grabben kunde slippa ta med nyckel till skolan där den riskerar att förvinna!

Rätt svar: 2

Jag borde vinna då min fru alltid tappar bort sin nyckel och jag måste köpa en ny då hon tar min...

• Gilla
knutars
  • Laddar…
matsa79
Rätt svar: 2.

Nytt passivhus i funkisstil och vad skulle då inte passa bättre en dörr som har kodlås?

P
2
Som en prylglömsk tekniknörd behöver jag ett kodlås hem eftersom jag aldrig glömmer en pinkod. Dessutom skulle det reta grannarna :-)

Rätt svar, 2.

Skulle passa utmärkt till garaget/verkstaden, så att det alltid är låst. Att slippa trassel med nycklar känns som 2013.

Jag behöver ett kodlås för att mina barn inte kan hantera ytterdörren på ett säkert sätt. Antingen glömmer de att låsa efter sig, eller också kommer de hem utan nyckel och får vänta utomhus i kölden. Ett kodlås skulle lösa detta!

Svar 2:

Motivering: För att det kan vara kul att ha / testa, men inget man annars skulle köpa själv.

Motivering: Eftersom jag fipplar med 4 olika nycklar för mina dörrar i huset skulle det vara skönt att lätta lite på knippan i fickan

BigR
Svar:2
Motivering: Jag håller bättre ordning på mina kunskaper än mina ägodelar. Det verkar underbart att bara behöva leta fram nycklarna för de tillfällen vi vill ha dubbla lås på dörren.

rätt svar 2

Min frus släkt är på besök hela tiden, ja vi snackar hela hela hela tiden. Vill jag har lugn och ro, så byter jag bara kod, enklare och billigare än att byta kolv.

• Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…

Motivering: Min första post här på forumet efter några år av enbart läsande. Vår hantverkare har slarvat bort en av våra tre nycklar (Vi är tre i familjen). Jag tycker tekniken är riktigt cool och har alltid velat kunna låsa upp ytterdörren på samma smidiga sätt som man låser upp bilen.

Rätt svar motsvarar alternativ 2
Motivering: Eftersom jag ofta, på något sätt, får med mig sambons nycklar (och mina egna :x) när jag far till jobbet, så skulle detta vara lösningen.

hahalj
Svar: 2
Motivering:
Vill ha detta till källardörren som jag alltid glömmer nycklarna till. Blir mycket enklare att ha en kod att hålla reda på. Funkar det bra så köper jag dessutom ytterligare en själv och sätter i entrédörren.

Rätt svar:2
Detta är en produkt som passar bra med mitt dåliga minne. Även om jag glömt koden kan jag ringa min sambo som självklart kommer ihåg den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.