.......Kvik

Epoq.

optimum
Epoq möjligen. Kvick är dyrare och enligt vad vi kom fram till betydligt mer begränsade än IKEA.

Var i samma tankar först men det blev IKEA till slut.

Håller på och bygger upp köket.
Rejält och stabilt.

Kolla även skillnaden på hur köket är att sätta upp.
Kvick kräver att man bygger en sockel först och då måste man vara mycket noga så att den blir i våg.
IKEA använder metoden med en list som man sätter på väggen och justerbara ben.
Bra täcksidor som man kan göra massa anpassningar efter egen smak.

Därför är IKEA ännu mera prisvärda.

Men (låter som danstävlingen på TV4) man måste hitta en lucktyp som man gillar.

Vi valde Tidaholm (Ek)

mvh Roland

Kolla på electrolux home butikernas egna köksmärke nämligen sentens. Är ett marbodalkök.
Går inte enligt mig ens jämföra med ett ikea kök. Helt klart en helt annan klass i kvalitetskänsla. Priset för mig blev 3000 kr dyrare än ikea och då har jag komfortstängning och ett skåp som är specialbeställt men en specialbredd.
Kan väl tilläggas att jag fick ett kompis pris men tror inte det skiljer så mycket annars heller.

vi kommer nog att välja Kvik, eftersom de hade de snyggaste luckorna, inget på IKEA föll oss i smaken. Och så har de ett större utbud av bänkskivor. Andra detaljer som t ex soft stängning på luckor känns också bättre hos Kvik, men det kan ju bero på att de monterar allt så slarvigt på IKEA.

haninge skrev:
men det kan ju bero på att de monterar allt så slarvigt på IKEA.
... eller att IKEAs utställningskök frekventeras av typ 1000 pers om dagen.

// WM

Wintermute skrev:
eller att IKEAs utställningskök frekventeras av typ 1000 pers om dagen.

// WM
Isåfall är det ju kass kvalitet och det är väl värre än om de är dåligt ihopsatta?

haninge skrev:
[quote author=Wintermute link=1141396016/0#6 date=1141815291]eller att IKEAs utställningskök frekventeras av typ 1000 pers om dagen.

// WM
Isåfall är det ju kass kvalitet och det är väl värre än om de är dåligt ihopsatta?[/quote]

Föredrar Ikeas utställningskök. Där kan man se hur köket kommer att se ut om 10 år såsom folk öppnar och stänger och sliter i delarna.
;)

optimum
Lådorna är av fabrikat Blum precis som gångjärn på ett IKEA kök och precis samma fabrikat använder KVIK och troligen många andra kökstillverkare.

Borde bli samma känsla

mvh Roland

Tycker att Zambo som Coop säljer är rätt prisvärda också.. Marbodal som tillverkar skåp osv.
Liknar K-Rauta köket ganska mycket, men det kan ju bero på att det är samma tillverkare.

Har precis monterat ett kvik-kök som blev billigare, snyggare (subjektivt iof) och snabbare monterat (enl inlånad snickare) än IKEA.
Hade snickaren på besök och han skrattade gott åt att det var socklar och inte ben men när det var klart så var han klart imponerad...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.