...är byggt installerat här, men först lite förebilder:

http://i103.photobucket.com/albums/m125/UlleBulle_2006/134_3438.jpg
Från hallen, rakt fram mot altanen.

http://i103.photobucket.com/albums/m125/UlleBulle_2006/134_3441.jpg
Från hallen och till vänster mot vardagsrummet.

http://i103.photobucket.com/albums/m125/UlleBulle_2006/134_3448.jpg
Med vardagsumsväggen i ryggen mot hallen.

Ja, det är gräsligt. Barskåpen och väggen bakom dem rev vi ner omgående när vi flyttat in.
/Ulle

Till imorgon ska jag lära mej att lägga in bilder på ett vettigare sätt! Håll ut ;)
/Ulle

Mums, vad är det jag ser under plastmattan?! Furugolvet ser jättefint ut, ska ni spara det?
Väntar med spänning på fortsättningen...

Nu ska vi se om det blir bättre...
Nej, det fanns tyvärr inget fint golv att ta fram, förvisso trä, men det är vårt träbjälklag man ser på bilden. Vi lade in ett nytt ask-parkettgolv ovanpå.

• Nytt_kk_frn_hall_mot_altan.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, men det gick ju bra! Här kommer fler bilder.
Jag vet inte om jag ska kommentera den översta luckan i ugnsskåpet, den är tvådelad! Men det ska det bli ändring på-kan ni fatta att detta är STANDARD på Noblessas högskåp?! Vi har fått en ny hel lucka, men tyvärr inga hål för gångjärnsfästen. Det har lovats att en snickare ska komma och fixa det, men vi vet inte vilket år :P

• Nytt_kk_frn_vardagsum_mot_hall.JPG
    Skapa konto
Den observante ser att vi även tog ner väggen in mot vardagsrummet.

• Nytt_kk_frn_hall_mot_vardagsrum.JPG
    Skapa konto
Inget stök när någon vill slänga skräp. 30 cm brett sopskåp, vi älskar det!

• Nytt_kk-sopskp.JPG
    Skapa konto
Och det här är en annan favvo.

• Nytt_kk-microlucka.JPG
    Skapa konto
Jag är nöjd med glasmosaiken bakom fläkten! Det var svårt att sätta den.Jag fick säkert ner 250 stycken när jag tog bort pappers arken, det var bara att blanda mer fix och pilla dit dem en och en...

• Nytt_kk_glasmosaik_och_flkt.JPG
    Skapa konto
Tog bort pappersarken på mosaiken säger du? Det är ju meningen att man ska behålla pappret på just för att man ska slippa att pilla dit dom en och en, eller har jag missförstått vad du menar?

Himla snyggt kök hur som helst!

Hej!

Så roligt det var att få se erat kök tillslut, ett stort grattis föresten, det blev kanon snyggt kök.
Vi missade ett rejält sopskåp förstår vi nu när vi ser era bilder, snygg fläktkåpa föresten ;), känner igen den från någonstans.
Vad är det för ugn ni har? gillar designen på den.

// Git o Lars

Hej

Ugnen är en Siemens HB 760560 om jag minns rätt.

/Joacim

Nusse77 skrev:
Tog bort pappersarken på mosaiken säger du? Det är ju meningen att man ska behålla pappret på just för att man ska slippa att pilla dit dom en och en, eller har jag missförstått vad du menar?

Himla snyggt kök hur som helst!
Så här menar jag. När man drar bort pappen följer bitarna med om dom inte fäst ordentligt i fixet. (Pappen blöter man först med en svamp innan man drar.)
/Ulle

• Mosaikuppsttning2.JPG
    Skapa konto
Misse_o_Mojje skrev:
Så här menar jag. När man drar bort pappen följer bitarna med om dom inte fäst ordentligt i fixet. (Pappen blöter man först med en svamp innan man drar.)
/Ulle
Så pappen sitter på framsidan (på det röda) med andra ord? Jag har bara sett varianter där pappret/nätet sitter på baksidan och i så fall sätter man ju dit det som det är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.