5 725 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Glas istället för kakel
det vill ju till att glaset är kemiskt rent på baksidan före montering samt håller tätt, annars lär det bli illa fult helt plötsligt, annars är det väl fräckt, såg en variant där man på baksidan klistrat fast schabloner av självhäftande typ som gav ett frostat mönster, snyggt
Det är precis så jag har tänkt. Att man ska kunna tapetsera bakom efter tycke och smak.Husmyran skrev:
Vad använder han som fästen ?? ???
Jag skulle kunna tänka mig att en bakkantslist (som man har på den översta raden med kakel) både uppe och nere skulle fungera.
Var precis och kollade vad en 110x160x0,6cm fönsterglas (med slipade kanter )kostade hos glasmästarn här runt hörnet. Han skulle ha 1945kr för ohärdat och 2500kr för härdat. Och några lister att fästa det med kunde han inte hjälpa till med.
EDIT
ändrade metriska enheter)
EDIT
Satte upp glas som stänkskydd i köket igår.
Målade mina på baksidan med Alcro's "Tät" i vit nyans och fäste med snygg transparent silikonfog runtom.
Betalade 2200 kr för 2 st (2200 *475*6) mm skivor härdat glas.
Blev supersnyggt och inte alls speciellt mycket dyrare än ett snyggt kvalitetskakel med tillhörande fäst- o fogmassa. Dessutom väldigt enkelt!
Målade mina på baksidan med Alcro's "Tät" i vit nyans och fäste med snygg transparent silikonfog runtom.
Betalade 2200 kr för 2 st (2200 *475*6) mm skivor härdat glas.
Blev supersnyggt och inte alls speciellt mycket dyrare än ett snyggt kvalitetskakel med tillhörande fäst- o fogmassa. Dessutom väldigt enkelt!
Klicka här för att svara