2 630 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Vallsjöhus
Hej jag undrar om någon byggt just Vallsjöhus, om ni är nöjda och vad kostnaden blev för huset? Vi har kollat på 125:an och kan tänka oss att lägga ner en del arbete själva. Vi har även kollat in Älvsbyhus och känner att jag vill jämföra dessa två leverantörer! Tack på förhand!
Du ska nog inte jämföra Vallsjö och Älvsby rakt av, det är lite grann som äpplen och päron.
Vi köpte en egenritad stomme av Vallsjö och har gjort grund/källare och i stort sett allt övrigt jobb själva.
De var mycket bra att diskutera med och hade inga problem att producera det vi ville ha.
Vi jämförde ganska många leverantörer och Vallsjö låg bland de bättre i pris jämfört med innehållet i leveransen, det som till sist avgjorde var bemötandet och visat intresse från deras sida.
Vi tittade på bland andra Rörvikshus, Lövsta Trähus, Sävsjö, KungsHus, KarlssonHus, BraHus, EnergiHus.
Vet ej om det hjälpte så mycket, men tänk på att Vallsjö tillsammans med många andra inte riktigt är jämförbara med Älvsby eller Smålandsvillan.
Det kostar nästan säkert mer men du har förmodligen också en högre standard (dock inte nödvändigtvis kvalitet, något som flitigt diskuterats i många trådar
)
Vi köpte en egenritad stomme av Vallsjö och har gjort grund/källare och i stort sett allt övrigt jobb själva.
De var mycket bra att diskutera med och hade inga problem att producera det vi ville ha.
Vi jämförde ganska många leverantörer och Vallsjö låg bland de bättre i pris jämfört med innehållet i leveransen, det som till sist avgjorde var bemötandet och visat intresse från deras sida.
Vi tittade på bland andra Rörvikshus, Lövsta Trähus, Sävsjö, KungsHus, KarlssonHus, BraHus, EnergiHus.
Vet ej om det hjälpte så mycket, men tänk på att Vallsjö tillsammans med många andra inte riktigt är jämförbara med Älvsby eller Smålandsvillan.
Det kostar nästan säkert mer men du har förmodligen också en högre standard (dock inte nödvändigtvis kvalitet, något som flitigt diskuterats i många trådar
Det där blev en lite konstig formulering, det jag menade var att en högre standard inte nödvändigtvis innebär högre kvalitet på bygget som sådant, Älvsby och Småland håller säkert en tillfredsställande kvalitet på sina byggen, annars skulle man knappast leverera så mycket som man gör.
Efter som "frasse" vil göra en hel del jobb själv så tror jag att ett Älvsbyhus kan vara rätt bra. Med tanke på att husets inredning är ganska så tråkig i standardutförande. Man har ju möjligheten att välja huset helt "oinrett" och med lite arbete kan man nog skapa ett mycket bra boend med hög standard. enplanshusen från Älvsbyhus har inga bärande innerväggar, vilket gör att du kan bygga om totalt om du känner för det. Samt att vatten och avlopp ligger under golvspånskivan, så det är inga större problem därheller att ändra på avlop mm. Men man får nog räkna en del för att hitta det bästa huset för pengarna.
Lycka till!
Lycka till!
Klicka här för att svara