Jag har en WD6 sedan många år och är otroligt nöjd. Mitt enda klagomål är att den är lite väl stor när man bara ska ha fram den för något småjobb. Å andra sidan är storleken tacksam när man gör större grejer där det blir mycket skräp, vilket ofta är fallet när man renoverar i uråldriga trähus som jag gör. Det märks att motorn verkligen är stark.
Uttaget på båda har en funktion där du kan koppla andra maskiner till och så startar dammsugaren när du startar den andra maskinen, otroligt bra när man vill t.ex kapa en MDF inomhus och inte har lust att få det fina dammet över hela huset. Här kan dock vara värt att tänka på en sak: Dessa 200 W i skillnad kan vara betydelsefulla, eftersom en vanlig 10A säkring klarar ca 2200 W innan den löser ut. Med de olika alternativen har då du 1100 W "kvar" när du kör dammsugaren för en WD5, och 900 W med en WD6; kom även ihåg att den angivna kraften på elverktyg ofta är ett snitt och de drar som mest precis när du sätter igång den eller kör i hårda material. Så när jag körde verktyg mot uttaget på dammsugaren så var det precis att det gick när jag körde min gersåg eller sänksåg, men min lite större cirkelsåg gick inte.