Byggahus.se
A
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Vad andra skriver får stå för dem. Jag står för vad jag skriver och alla har olika åsikter.

Bra då är vi överens
 
H
W whak skrev:
Hade själv en firma på spolning för några veckor sedan.
Debiteras enligt följande

Spolning 2760 kr
Framkörning 200 kr
Bränsletillägg 138 kr
Förbrukningsmaterial 77 kr
Spolvatten 18 kr
SPOLVATTEN ser väl lite väl småaktigt/snålt ut. Något som man definitivt retar sig på. Bättre att det läggs in under förbrukningsmaterial.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Som jämförelse så betalade jag 2500kr för spolning av en lokal aktör. Är ju på nästan kronan samma som ts betalat om den fakturan är plus moms.. På min faktura var det inget specat alls.
 
C cpalm skrev:
Hm. Inses att en egen spolslang är guld värd...
H HEM2121 skrev:
SPOLVATTEN ser väl lite väl småaktigt/snålt ut. Något som man definitivt retar sig på. Bättre att det läggs in under förbrukningsmaterial.
Kan jag väl hålla med om, första gången jag ringde ut en spolbil och hoppas att det dröjer igen. Med rot och allt så kändes det som en ok kostnad. Hela stående stammen var full, och längst bort i källaren hade tidigare ägare spolat ner något som jag aldrig hade fått loss med vanlig högtryck.
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
A
S Stefan1972 skrev:
Som jämförelse så betalade jag 2500kr för spolning av en lokal aktör. Är ju på nästan kronan samma som ts betalat om den fakturan är plus moms.. På min faktura var det inget specat alls.
är det bättre eller sämre då?
 
A
H HEM2121 skrev:
SPOLVATTEN ser väl lite väl småaktigt/snålt ut. Något som man definitivt retar sig på. Bättre att det läggs in under förbrukningsmaterial.
du retar dig på en kostnad som entreprenören har, va går gränsen på storleken det är okej att fakturera vidare.
Något mer man ska bjuda p?
 
L lbgu skrev:
Helt otroligt först ta 930 för själva körningen på totalt ca. 2 mil. Sen ska de förutom den saftiga summan ha betalt för bränslet. Var det ett fordon som drar ca. 3 liter milen?
Mest förvånad var jag nog att de tog 8 kronor för vatten. Har de ingen skam i kroppen. Debiterar man 940 kronor i timmen så kan man tycka att lite vatten borde ingå, men nej kan det gå att skinna kunden på några extrakronor så ska det göras.
Glöm inte att det går på din avgift (om du har kommunalt vatten) att spola ner vattnet med alltså det kostar att göra sig av med vattnet du fått betala för
 
A Aunty skrev:
är det bättre eller sämre då?
ingetdera.......tänkte mest om ts tyckte att någon avgift var onödig och inte borde finnas och att allt borde vara billigare. Jag tyckte också det var dyrt för så lite jobb men det kanske är normalt pris i slutändan?
 
VVS-Kalle VVS-Kalle skrev:
Påstår du att du tycker det är oskäligt att du får hem en maskin för 1.5 miljoner plus utbildad personal som gör ett jobb ingen annan kan göra, och du får betala 2000 kr plus moms ?

Du skulle tamejfan inte haft nån hjälp, hoppas de får reda på vilket svin du är.

Jag kan säga att det var billigt.
Öh, vilket påhopp! Jag har gladeligen betalt fakturan och är nöjd med arbetet. Det var inte det som var frågan.
 
M Molnpojken skrev:
Reagerar lite på fakturan jag fick från ett företag som spolade mina avloppsrör. Framkörning förstår jag men ska de ha bränsletillägg? Vi bor ca. en mil utanför stan.
Bränsletillägg kan vara för att de spolar med hetvatten. Kostar ju att värma upp och även driva kompressorn som ska spola ut vattnet.
 
V Villaägarenr1 skrev:
Varför skulle vatten ingå.
Pengen för vatten förstår man nog om man behagar tänka lite att de är för hanteringen, utrustningen, ev tank för att frakta vattnet mm. Allt kostar !

Sitta på forum o förutsätta att saker ska va gratis om man tar in hantverkare är mer tragiskt än själva vattenavgiften.

Sen är de alltid fritt att diskutera priset. Därför valet alltid finns att göra jobben själv.
Sluta trolla, ingen tycker du är rolig.
8kr för vatten är ett skämt. Väntar bara på att dessa tillägg ska komma

Skotillägg slitage 3kr
Däckslitage 20kr
Vattenslang slitage 30kr
Kommunikstionstillägg 80kr
 
A
oscarwww oscarwww skrev:
Sluta trolla, ingen tycker du är rolig.
8kr för vatten är ett skämt. Väntar bara på att dessa tillägg ska komma

Skotillägg slitage 3kr
Däckslitage 20kr
Vattenslang slitage 30kr
Kommunikstionstillägg 80kr
Men på allvar tror du inte du betalar dessa saker redan som sko/kläder, däck, vattenslag etc?
 
A Aunty skrev:
Men på allvar tror du inte du betalar dessa saker redan som sko/kläder, däck, vattenslag etc?
Tror du att du inte betalar för vatten redan?
 
En utförare får väl speca fakturorna hur den vill ? Det är väl totalkostnaden som är intressant? Det är väl skillnad om normalpris för en tjänst är 2000kr och utfföraren lägger på 300kr extra i form av nåt löjligt, Då kan man väl ifrågasätta saken och tycka att det borde ingå.
 
  • Gilla
oscarwww och 1 till
  • Laddar…
A
oscarwww oscarwww skrev:
Tror du att du inte betalar för vatten redan?
tydligen inte enligt denna entreprenören för den valt att speca det separat.
Vilket det kan finnas flera bra anledningar till
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.