Byggahus.se
När vi nyttjar helikopter så måste dom alltid ha en evakueringszon. Kanske har med att göra att det vi lyfter är tunga grejor. Men borde inte göra så stor skillnad kan jag tycka.
 
  • Helikopter lyfter last vid solnedgång, arbetare övervakar, kablar och konstruktion i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
C
R Robert-san01 skrev:
Du måste ha tillstånd från både Polis, markägare och ev av den som har kontroll över flygzonen.
Jo, att det krävs en massa tillstånd är jag med på, men det verkar vara mest formalia. Var mer inne på om det finns några begräsningar för t.ex. hur nära en byggnad man får flyga?
 
C cpalm skrev:
Jo, att det krävs en massa tillstånd är jag med på, men det verkar vara mest formalia. Var mer inne på om det finns några begräsningar för t.ex. hur nära en byggnad man får flyga?
Inte direkt. Jag skulle säga att det är en del av pilotens riskbedömning. När vi lyfte till Karolinska hade han nog inte mer än 5m på var sida rotorn till husen bredvid när han gick ner för att koppla.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
A atomlab skrev:
När vi nyttjar helikopter så måste dom alltid ha en evakueringszon. Kanske har med att göra att det vi lyfter är tunga grejor. Men borde inte göra så stor skillnad kan jag tycka.
Samma när vi kört. De måste ha en plats och plan i fall de måste släppa lasten eller nödlanda.
 
På söder kan man landa nästan över allt utan risk för att förstöra något av värde
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
Här i Vasastan kan man ju iof flyga in i norra tornen och samtidigt göra en god gärning.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
På söder?! Det var den värsta förolämpningen jag hört!
Alla är vi Hammarbyare i själen....:cool:
Det är bara att komma ut!
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
K Kane skrev:
Alla är vi Hammarbyare i själen....:cool:
Det är bara att komma ut!
Hammarbi Bajjen?!
;)(y)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hammarbi Bajjen?!
;)(y)
Japp, Bajen stavas det.
 
K Kane skrev:
Japp, Bajen stavas det.
Sällskapsresan uttal :love:
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
här jag sett några gånger när dom har lyft in pool eller spadad med stora kranar till innergårdar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.