Byggahus.se

Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

  • Ja

    380 Röster 88,2%
  • Nej

    51 Röster 11,8%
  • Antal röster
    431
Hep Hep skrev:
Ok, så du tycker att du kan bomba en skämttråd med skämt som "PK-maffian" blir kränkt av och tycka att det är väldigt kul, men om någon antyder att du själv skulle ha en tanke eller åsikt bakom agerandet så blir du mer kränkt och upprörd än alla TV4s insamlingsgalor tillsammans och kräver upprättelse.

Du har såklart rätt i att både tycka och agera så. Jag ville mest säga att jag tyckte annorlunda.

Att du och jag har olika syn på väldigt mycket är jag väl medveten om. Det var länge sedan jag valde att blocka dina inlägg då de inte ger mig något mervärde i livet, men tyvärr funkar det inte helt utan de syns när någon citerar dem. Därför såg jag just det inlägg som diskuterats här och valde att kommentera det. Men nu när jag fått veta av dig att du inte är rasist, utan bara agerar på ett sätt som kan verka väldigt naivt, får jag väl tro på det och hoppas att ingen citerar dig i fortsättningen.
Du fick ett ryggdunk av mig ;)

Själv tycker jag humorhörnan tappat sin tjusning nu när den i princip tagits över dem gubbsjuka högerhörnan.
 
  • Gilla
  • Älska
DennisCA och 10 till
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Du fick ett ryggdunk av mig ;)

Själv tycker jag humorhörnan tappat sin tjusning nu när den i princip tagits över dem gubbsjuka högerhörnan.
gör en ny humor tråd då..
För vänsterkanten... Men passa så du inte ramlar av;)
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
wildeside
Kanske dax att starta en ny forum rubrik (Sandlådan).
Dit kan alla oväsentliga, rasistiska, politiska, nedvärderande och OT mfl skit inlägg flyttas.
Den skulle vinna storslaget i antalet inlägg på noll tid.
Kan man inte få va den man är, tycka vad man vill, säga vad man vill och tänka vad man vill så lever man inte i ett fritt land.
Moderatorn får flytta det här inlägget till den nya rubriken så fort den är startad!
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
C
Nyfniken Nyfniken skrev:
Utan att ens ha sett det ni pratar om så fattar jag att 90% av de som skrattar åt det där inte hade skrattat om människan på bilden hade varit vit.
Intresseklubben antecknar att du har "förstått" utan att ens ha sett. Duktig du är!

Jag har sett bilden, läst artikeln och tror att mer än 10 % hade skrattat åt skämtet även om människan på bilden hade varit vit.

Skämt i sig är lika roliga (och lika rasistiska) med bilder av vita. Dock ger en bild av en svart ett extra underhållningsvärde i och med att man får se hela PK-maffian gå igång.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
pilen och 2 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Jo tack det märks vartåt det lutar där... :cry:
Folk är så lättkränkta. :D
 
De som tjatar mest om hur alla är lättkränkta har jag märkt är de som ylar högst om det är nåt som träffar de själva. Egen observation.
 
  • Gilla
  • Haha
Veronica. och 5 till
  • Laddar…
Nej, med tanke på det politiska läge som är i Sverige idag är det väl tveksamt om humor och politik hör ihop.

Kolla gärna in vad "Politisk Realist" tycker och tänker i ämnet. Hittade länken på Flashback (var annars???)?????

Men visst vore det roligt med lite humor i politiken rent allmänt.
 
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Kolla gärna in vad "Politisk Realist" tycker och tänker i ämnet.
Ja jösses vilken virrpanna. :crysmile:
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Är det?
 
Man kan skämta om allt.

Men sen finns det inga skämt kvar.

Så frågan är om vi ska spara några?
 
Till?
 
H huggan skrev:
Så frågan är om vi ska spara några?
Vi river väl av de smaklösa nu också. Annars sitter vi med bara dem kvar på slutet.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag har inget mot politiske skämt per se, men då ska det vara roliga, inte bara "Ha ha, <parti jag inte gillar> är dumma". Tyvärr är det ganska mycket av den senara kategorin här, och då kan vi lika gärna vara utan.

När vi ändå är inne på ämnet så är det en hel del rätt unkna skämt om HBTQ och varianter på det temat. Kom igen, det är 2023, inte 1980. Det är inte OK längre. Jag har vänner som är HBTQ, och jag vet hur ett konstant pockande av var för sig rätt harmlösa skämt nöter på dem. Så, lägg ner det där, mkay?
 
  • Gilla
  • Haha
Mangan13 och 3 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag har inget mot politiske skämt per se, men då ska det vara roliga,
Jag tror @Troberg är något på spåret. Vi tillåter helt enkelt bara de roliga skämten och förbjuder de andra. Ja så gör vi!
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
Veronica.
Så det är inte tillåtet att skämta om politik, inte hbtqi+, inte kvinnor, inte män, inte asiater, inte religion....... Alltså seriöst?

Skulle vilja säga att byggahus, är den "mogna" versionen av Flashback. Finns absolut seriösa vuxna individer här, precis som på Flashback. Det är däremot högst uppenbart att många är helt humorbefriade och inte accepterar någon annan typ av "humor", än Leif och Billy och annan buskis. Vissa är simpla och gillar buskis, medan andra kräver lite mer av intelligens i humorn. Om man blir kränkt av skämt och humor, hur fasen klarar man då av uppriktigt och ärligt? Fosterställning i garderoben?


Flashback och/eller Byggahus... Same shit, different style.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.