Byggahus.se

Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Jag vet hur presstödet delas ut, till de som lyckas lugga/luras mest och där ingår säkert DN.
Men med vuxet folk som styr, inkl. baksäteschaufförerna, kanske det blir ordning på torpet var min fromma förhoppning.
Du menar som Högerstyret som tog över i Norrtälje kommunfullmäktige, och som nr 1 på agendan höjde sina egna arvoden med 25-30%? Som väl är så fick de sån skit för det och backade på det.
 
T Tommynorskens skrev:
Du menar som Högerstyret som tog över i Norrtälje kommunfullmäktige, och som nr 1 på agendan höjde sina egna arvoden med 25-30%? Som väl är så fick de sån skit för det och backade på det.
Nej
 
Blodsoppen
E EPG skrev:
När jag ser sånt här så är i alla fall jag glad att jag lyssnade på min magkänsla och avvaktade det där med vaccinering tills jag hade mer kött på benen för att göra rätt val.

Ja jag kan hålla med om att Lars Bern lite av en proffstyckare då han inte har relevant utbildning i ämnet men å andra sidan tillför han inte särskilt mycket till diskussionen heller förutom att han konstaterar precis det ni diskuterar i den här tråden att om man har någon annan uppfattning än att man bör ta den där sprutan så blir folk snarare förbannade.
Den andre snubben Sture Blomberg däremot är utbildad läkare och har bland annat arbetat som överläkare på Sahlgrenska i Göteborg så hans ord anser i alla fall jag väger ganska tungt.

Här är klippet men jag varnar för känsliga tittare då det inte ser särskilt fräscht ut: [länk]
Tack för klippet. Jag har sett det och betvivlar inte Sture och Lars. Men att få folket på denna sida att titta på det verkar svårt. För dom anser att oavsett vem som kommer med fakta så är det inte seriöst eftersom klippet är från Swebbtv.
 
  • Gilla
  • Älska
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
E EPG skrev:
När jag ser sånt här så är i alla fall jag glad att jag lyssnade på min magkänsla och avvaktade det där med vaccinering tills jag hade mer kött på benen för att göra rätt val.
Så du är vaccinerad nu?

E EPG skrev:
Ja jag kan hålla med om att Lars Bern lite av en proffstyckare då han inte har relevant utbildning i ämnet men å andra sidan tillför han inte särskilt mycket till diskussionen heller förutom att han konstaterar precis det ni diskuterar i den här tråden att om man har någon annan uppfattning än att man bör ta den där sprutan så blir folk snarare förbannade.
Lite av en proffstyckare? Han är så mycket proffstyckare det bara går. Han "kan" allt om allt och folk hyllar honom, eftersom hans "kunskap" stämmer med vad de själva tror.

E EPG skrev:
Den andre snubben Sture Blomberg däremot är utbildad läkare och har bland annat arbetat som överläkare på Sahlgrenska i Göteborg så hans ord anser i alla fall jag väger ganska tungt.
Den andra snubben tror inte heller på Darwins evolutionsteorier, är det verkligen rätt person att sätta sin tilltro till? Varför inte lyssna på de mångfalt fler utbildade läkare som anser att han är ute och cyklar?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
E EPG skrev:
att om man har någon annan uppfattning än att man bör ta den där sprutan så blir folk snarare förbannade.
Även där har du fel eftersom jag inte har blivit förbannad av någons åsikt, jag bara tycker det är beklagligt och tråkigt att folk inte förstår hur lite de kan och vet.
 
  • Gilla
frasen_36 och 9 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Även där har du fel eftersom jag inte har blivit förbannad av någons åsikt, jag bara tycker det är beklagligt och tråkigt att folk inte förstår hur lite de kan och vet.
Birgit, jag tror det är du som inte förstår hur lite du kan och vet.
 
  • Gilla
Borgir och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Birgit, jag tror det är du som inte förstår hur lite du kan och vet.
Tvärtom, jag vet att jag saknar mycket kunskap trots att jag har varit intresserad av medicinsk forskning sen 80-talet och läst mängder med forskningsrapporter under pandemin.
Hur många forskningsrapporter och-artiklar tror du att du har läst under dessa årtionden?
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
R
E EPG skrev:
Den andre snubben Sture Blomberg däremot är utbildad läkare och har bland annat arbetat som överläkare på Sahlgrenska i Göteborg så hans ord anser i alla fall jag väger ganska tungt.
Nej, han verkar ha avfärdat en av de absolut starkaste vetenskapliga teorierna, evolutionsteorin, till förmån för snömoset "intelligent design", så hans ord väger allt annat än tungt.

https://www.vof.se/folkvett/ar-2007/nr-2/bedovande-okunnighet-om-evolutionen/

Alltid dessa knasbollar i alternativ media, aldrig några seriösa forskare som publicerar sina resultat för peer review. Varför är det så tror du? Håller inte deras "rön" för granskning?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag har sett det och betvivlar inte Sture och Lars.
Tror det har frågats förut, men vad har du för kompetens som gör att du kan betvivla eller bekräfta deras påståenden? Är du utbildad inom detta område?
 
  • Gilla
Kurtivan och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Mot dumheten kämpade även gudarna förgäves.
Jag tycker inte synd om er den dag verkligheten kommer i kapp er.
Tyvärr!
 
  • Haha
  • Gilla
Borgir och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Mot dumheten kämpade även gudarna förgäves.
Jo, det känner vi helt klart igen oss i...
Folk som inte kan statistik, som litar med mer på enstaka tusenkonstnärer än den samlade vetskapen, som litar på läkare som inte tror på evolutionsteorin, men inte andra läkare.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag tycker inte synd om er den dag verkligheten kommer i kapp er.
Tyvärr!
Där skiljer vi oss iallafall åt. Jag önskar även de okunniga lycka till.
 
  • Gilla
b8q och 8 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Mot dumheten kämpade även gudarna förgäves.
Jag tycker inte synd om er den dag verkligheten kommer i kapp er.
Tyvärr!
Du har missförstått åt vilket håll världen rör sig, men om du verkligen tänker efter kan även du komma på hur det funkar.

Ett tips i all välmening: om du tror på en förklaring, testa motsatsen! Givet hur du resonerar här har den nog bättre sannolikhet att stämma.
 
Blodsoppen
kashieda kashieda skrev:
Du har missförstått åt vilket håll världen rör sig, men om du verkligen tänker efter kan även du komma på hur det funkar.

Ett tips i all välmening: om du tror på en förklaring, testa motsatsen! Givet hur du resonerar här har den nog bättre sannolikhet att stämma.
För var dag som går så blir jag mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt som inte tog dessa sprutor. Mer och mer kommer fram i ljuset om hur korrupt världen är. Och hur lurade folk är.
Follow The money.....
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Harpgear och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
För var dag som går så blir jag mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt som inte tog dessa sprutor. Mer och mer kommer fram i ljuset om hur korrupt världen är. Och hur lurade folk är.
Follow The money.....
Så, vad tycker du om den trovärdige läkaren som ansåg att Darwin-teorin var en bluff?
Varför är just denne läkare mer trovärdig än andra när det gäller vaccinationen?
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
För var dag som går så blir jag mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt som inte tog dessa sprutor. Mer och mer kommer fram i ljuset om hur korrupt världen är. Och hur lurade folk är.
Follow The money.....
Ja, undersökningar visar att konspirationsteoretiker sällan tror på en enda isolerad konspiration. Allt som "normalt" folk anser är misstänkt och fel. En klick amatörer på youtube har däremot sett genom lögnerna. Så din sista mening är rätt talande.

Får man fråga exakt vilken/vilka övergripande konspiration(er) du tror på. Illuminati? New world order? The great reset? Rymdödlorna?
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Ja, undersökningar visar att konspirationsteoretiker sällan tror på en enda isolerad konspiration. Allt som "normalt" folk anser är misstänkt och fel. En klick amatörer på youtube har däremot sett genom lögnerna. Så din sista mening är rätt talande.

Får man fråga exakt vilken/vilka övergripande konspiration(er) du tror på. Illuminati? New world order? The great reset? Rymdödlorna?
Varför ska hela tiden detta begrepp konspirationsteori kastas på oss som inte tror på gängse normer?
Deras är precis dom med att bli kallad rasist så fort man kritiserar något relaterat till invandringen.
Till slut förlorar orden betydelse.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.