Byggahus.se
GAAAAHH! Upptäckte häromdagen att Myheritage, en släktforskarsajt, hade dragit 4.019:- utan att jag hade godkänt någon sån manöver.

Började naturligtvis maila fram och tillbaka för att få till en återbetalning och plötsligt idag blir jag uppringd från Storbritannien där de tydligen har en support.

Turligt nog kan jag både förstå och prata engelska för svadan från supporten var formidabel. Ett ca trettio minuter långt samtal på engelska följde sålunda. GAAAAHH!

Först skulle jag få ett gratis medlemskap i ett år extra. Efter att jag förklarat att jag inte längre är intresserad av deras tjänster utan vill att de ska betala tillbaka pengarna de olovligen dragit från mitt konto via PayPal erbjöds jag att få gratis medlemskap i ett halvår och 1.005:- i återbetalning. GAAAAHH!

Härvid vidtog en lång harang från mig att det var en usel deal och att jag vill ha "a full refund".

Då erbjöds jag halva beloppet åter och tre månaders medlemskap GAAAAHH! varvid jag började tappa tålamodet och med väl valda ord mer eller mindre hotade med polis och "bad reviews all over the internet".

Till slut, efter mycket om och men, blev jag lovad mina pengar tillbaka och att mitt medlemskap skulle avslutas, vilket jag redan hade gjort. I januari.

Så var försiktig med att nappa på något erbjudande om att "prova på" släktforskning via Myheritage. Det framstod som att erbjudandet var tillfälligt och att medlemsskapet avslutas efter prövotiden.

Gäller att ha koll på om och när återbetalning sker, det skulle naturligtvis dröja 5-7 bankdagar. GAAAAHH!
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
Hullefar och 4 till
  • Laddar…
hsd
Gå in på banksidan och blockera/ta bort autogirot för firman ifråga, innan de drar mer slantar
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Bra tråd, fick ett nytt GAHHHH idag.

Lång och snärjig process att hitta hyresgäster så när man väl hittat någon verkar vettig, inte har skulder hos kronkalle, inte verkar vilja festa sönder huset eller får någon annan lampa att lysa rött är vi överens och det är bara kontraket som ska skrivas under.

DÅ kommer människan på att hon inte har råd! Suck!
 
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Gå in på banksidan och blockera/ta bort autogirot för firman ifråga, innan de drar mer slantar
Ja, det var det första jag gjorde innan jag började maila till dem. Blockade dem från PayPal också. Fick även bekräftelse från MyHeritage via mail, efter samtalet, att automatiska överföringar upphört och ett mail om att pengarna ska återbetalas. Så den saken ska förhoppningsvis fungera. Det som irriterade mig mest, förutom att de drog pengar utan lov, var försöken att bara betala delar av summan.
 
GAAAAHHHH!!
Köpare skulle betalt in handpenningen 9/9 men inte betalt in än! Skyller på att banken håller på och strula.
Köparen är tysk och verkar väldigt seriös men vad ska man tro egentligen, börjar bli galet nervös...
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHHH!!
Köpare skulle betalt in handpenningen 9/9 men inte betalt in än! Skyller på att banken håller på och strula.
Köparen är tysk och verkar väldigt seriös men vad ska man tro egentligen, börjar bli galet nervös...
Så länge du inte lämnat ifrån dig det köparen ska lägga handpenning på är det ju lugnt, även om det är trist om affären inte blir avslutad på ett positivt sätt med pengar på kontot.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHHH!!
Köpare skulle betalt in handpenningen 9/9 men inte betalt in än! Skyller på att banken håller på och strula.
Köparen är tysk och verkar väldigt seriös men vad ska man tro egentligen, börjar bli galet nervös...
Vet inte hur det är med tyskarna men vi har varit nära att köpa hus sista tiden och bankerna är helt sjukt nervösa just nu och ska kolla precis allt på just det objektet. Tror jag haft 4-5 samtal med bankkontakten per objekt. Nu har vi turen att ha en klok bankkvinna men hon har processer att förhålla sig till.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
@Keiller @mexitegel
Ska skriva kontrakt på en fastighet inom det närmaste men får dra på det tills handpenning inkommit, jäkligt jobbigt men vågar inte chansa för går det riktigt åt skogen så kan man sätta sig själv i skiten och det vill man ju inte.
 
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhhh!!!
Varför är haknyckeln till vinkelslipen aldrig där man tror att man lämna den och varför kommer den alltid bort
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Har satt fast min haknyckel med ett buntband på sladden. Inte snyggt men praktiskt. Tur att jag fortfarande har sladdverktyg annars hade det blivit många gaaaahhh! från mig. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Har satt fast min haknyckel med ett buntband på sladden. Inte snyggt men praktiskt. Tur att jag fortfarande har sladdverktyg annars hade det blivit många gaaaahhh! från mig. :crysmile:
Gaaaaaaah!!

När folk försöker smyga in ett byte av nick och hoppas att ingen märker.. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
Smyga och smyga ;) 4903
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Har satt fast min haknyckel med ett buntband på sladden. Inte snyggt men praktiskt. Tur att jag fortfarande har sladdverktyg annars hade det blivit många gaaaahhh! från mig. :crysmile:
Fungerar med snabblås också. Är för snål för denna lösning.
Tycker ofta det blir klumpigt med nyckeln i sladden när man gör något där sladden hänger.

Har hört ett rykte om att man kan ha plats för den där man alltid sätter tillbaka den när man är färdig.:rofl:
 
Valde fel handskar också
En hand med slitna och hål i arbetshandskar som visar hud genom sönderrivna fingertoppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Lite ventilation är väl aldrig fel. Tråkigt med handsvett..
 
  • Gilla
dibb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.