Byggahus.se
Storsockret
Hade en hög veganer på besök så det blev några vegpuckar, broccoli och pommes

Grill med vegetariska biffar och färsk broccoli på varm grillrist i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Testade italienskans terass på lunchen, var bra faktiskt och de hade 30 gram kaviar för inga pengar!

Ett glas champagne, en burk med kaviar på is, brödbitar och en tom tallrik på ett restaurangbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person äter pasta med kaviar på en italiensk restaurangs terrass, med vin och vatten på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tank77 och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Nya försök med raggmunk

Raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt på en tallrik, serverad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Volvo v70 och 20 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Nya försök med raggmunk

[bild]
Mörk sylt, är det lingon eller annat?
Jag har inga direkta preferenser vad gäller sylt så vill bara veta vad det är.
Raggisarna och sidfläsket ser så gott ut så jag vill äta middag igen.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Mörk sylt, är det lingon eller annat?
Jag har inga direkta preferenser vad gäller sylt så vill bara veta vad det är.
Raggisarna och sidfläsket ser så gott ut så jag vill äta middag igen.
Rårörda lingon säger burken iaf :crysmile:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Nya försök med raggmunk

[bild]
Ser grymt bra ut! :ok:
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
När jag råkar bli utan hemmakokt lingonsylt så brukar jag kunna köpa felix rårörda, den är helt ok. Det jag funderar på är hur de kan kalla det rårörda då det är mer likt hemmagjord sylt... :thinking:
 
Hade ingen lunch att ta med till jobbet så jag gjorde en burgare:
EbOSObxl.jpg

Liite synd att behöva packa in den och sen värma upp den men ok de måste gå
MryS8GAl.jpg

Håller också på och provar göra saltgurkor, jag vet inte riktigt vad dom kallas i sweden, bostongurka tror jag är gurksallad här. Detta är väl mjöksyrad gurka, ingen vinäger. McDonalds har otroligt goda gurkor, skulle köpa bara gurkorna där om det gick och skippa burgaren, och dom lär vara mjölksyrade, inte vinägerbaserade, så ska se om detta resulterar i nåt gott.

IaFeolw.jpg
 
  • Gilla
sinuslinus och 6 till
  • Laddar…
@DennisCA
Vinäger? Ättiksgurka kallas de flesta inlagda gurkorna i Sverige. Enklast i en 1-2-3-lag dvs 1 del ättika, 2 delar socker och 3 delar vatten. Samt salt, senapsfrö och dill om det är gurka. 1-2-3-lagen går att använda till allt möjligt inlagt om man vill.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Det är det vanligaste i Finland också, i vardagstal här kallas dom saltgurkor eller kryddgurkor.

Fast riktig saltgurka är nånting mera som det jag gör just nu, fermenterat och smaken kommer från möjlksyra, fast de kommersiella saltgurkorna man kan köpa här verkar läggas i vinäger efter dom fermenterat, vilket förmodligen ändrar smaken från det jag gör nu.
 
ullberg
Turen bland skärgårdskrogar fortsätter, detta blev dagens lunch på Ingmarsö

En tallrik med lunch på ett träbord utomhus, bestående av sallad, grillat bröd och röra, med drycker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får ett bra betyg, och ännu bättre när man inser logistiken att få ut råvaror till en ö utan bilförbindelse (lokala matbutiken fick leverans till bryggan bredvid medans vi åt)

/U
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fick man användning av Aftonbladet, gjorde pizzaflätan som de tjatar om. Hade inget pizzakit hemma som det skulle vara enl receptet, så jag satte en vanlig deg och kavlade fyrkantig. Blev väldigt gott.

Hemgjord pizzafläta på bakplåtspapper bredvid sallad och tomatsåsflaska på ett träbord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord pizzafläta med tomatsås och sallad på en blå tallrik utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
Äntligen fick man användning av Aftonbladet, gjorde pizzaflätan som de tjatar om. Hade inget pizzakit hemma som det skulle vara enl receptet, så jag satte en vanlig deg och kavlade fyrkantig. Blev väldigt gott.

[bild] [bild]
Recept tack. Ser grymt gott ut (y)
 
Storsockret
Överlevde första veckan efter semestern, har gått utbildning hela veckan och certat idag så tog ut segern i förskott med lite oxfilé. Får väl äta nåt riktigt jäkla äckligt som kompensation om jag mot förmodan failade provet :thinking:

Stekt oxfilé med klyftpotatis och bearnaisesås på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Röding med dillpotatis och hollandaise (kan verkligen rekommendera food wishes recept, och kanalen rent generellt), har helt tagit bort ångesten kring smörsåser som denna och bearnaise!

Middagsdukning utomhus med röding, dillpotatis och hollandaisesås på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Röding med hollandaisesås ovanpå och dillpotatis på en vit tallrik, kniv och gaffel vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


… ja, det blev en nära nog osmaklig laddning med röding på tallriken men den slank ner utan problem - min bättre hälft hade stekt den till perfektion!

/U
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.