Byggahus.se
Jag har en Electrolux assistent modell N15 (den vägghängda i brun och beige plast), inköpt på loppis för länge sen. Jag har alla delar, utom passersilen och anordningen för upphängning. Kan en liknande passersil från Bosch eller Kenwoods gamla assistenter passa? De säljs på Tradera ibland, och ser likadana ut, men jag vet inte måtten.
Illustration av passertillsatz för en Electrolux köksassistent, med detaljerade delar och monteringsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och har någon ett förslag på hur jag ska fästa den på väggen när jag inte har upphängningsanordningen?
Instruktionsbild för hur man väggmonterar en köksassistentenhet, med text och monteringsskisser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsbild för montering av vägghängd Electrolux köksassistent med alternativa upphängningssätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dessa maskiner helt olika därmed inte troligt
 
Lundell Lundell skrev:
Jag har en Electrolux assistent modell N15 (den vägghängda i brun och beige plast), inköpt på loppis för länge sen. Jag har alla delar, utom passersilen och anordningen för upphängning. Kan en liknande passersil från Bosch eller Kenwoods gamla assistenter passa? De säljs på Tradera ibland, och ser likadana ut, men jag vet inte måtten.
[bild]
Och har någon ett förslag på hur jag ska fästa den på väggen när jag inte har upphängningsanordningen?
[bild] [bild]
Hej
Jag har en komplett köttkvarn och passertillsats ute på Tradera om du fortfarande är intresserad. https://www.tradera.com/item/2014455/523616761/kottkvarn-till-vagghangd-electrolux-n15

Tyvärr inget väggfäste...den o maskinen sitter i ett annat hus...;-(

Hälsn Björn
 
  • Gilla
Eva B W
  • Laddar…
Har du kvar köttkvarnen till den vägghängda N15 Electrolux kökassistent? Själva kniven har försvunnit på min!!!
 
Tror inte det. Skickade iväg allt jag hade till köttkvarnen. Själva vägghängda delen med allt var borta sen länge.
Hälsn Björn
 
B Bchristo skrev:
Tror inte det. Skickade iväg allt jag hade till köttkvarnen. Själva vägghängda delen med allt var borta sen länge.
Hälsn Björn
Tack för snabbt svar!

Mvh
Eva
 
Hej! Jag har en N 15 med nästan alla tillbehör men saknar fästet som ska sitta under ett överskåp!
Verkar omöjligt att få tag på!
Är det någon som kan hjälpa mig?
Med vänlig hälsning,
Johan
 
Lundell Lundell skrev:
Jag har en Electrolux assistent modell N15 (den vägghängda i brun och beige plast), inköpt på loppis för länge sen. Jag har alla delar, utom passersilen och anordningen för upphängning. Kan en liknande passersil från Bosch eller Kenwoods gamla assistenter passa? De säljs på Tradera ibland, och ser likadana ut, men jag vet inte måtten.
[bild]
Och har någon ett förslag på hur jag ska fästa den på väggen när jag inte har upphängningsanordningen?
[bild] [bild]
Hej! Använder du de vinklade beslagen som ska sitta under ett överskåp?
Om inte, är dom tillsalu?
Med vänlig hälsning,
Johan
 
J JR54 skrev:
Hej! Använder du de vinklade beslagen som ska sitta under ett överskåp?
Om inte, är dom tillsalu?
Med vänlig hälsning,
Johan
Jag läser det som om Lundell har alla delar UTOM anordningen för upphängning på vägg.
vinklarna borde ju gå att fixa
Du har inte kollat med ankarsrum? ibland (förr) finns det hamstrar som tycker det är synd att slänga och det kan vara bra att ha. kanske ligger i en låda på en dammig hylla längst in någonstans
 
electroluxaren electroluxaren skrev:
Jag läser det som om Lundell har alla delar UTOM anordningen för upphängning på vägg.
vinklarna borde ju gå att fixa
Du har inte kollat med ankarsrum? ibland (förr) finns det hamstrar som tycker det är synd att slänga och det kan vara bra att ha. kanske ligger i en låda på en dammig hylla längst in någonstans
Hej!
Varken Electrolux eller Ankarsum (som säger att dom aldrig har tillverkat den vägghängda modellen) har de beslagen.
 
J JR54 skrev:
Hej!
Varken Electrolux eller Ankarsum (som säger att dom aldrig har tillverkat den vägghängda modellen) har de beslagen.
Nä det är ju troligt men man kunde ju hoppas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.