Byggahus.se
Bygger med Rörvikshus i Stockholm.
Arkitektritad villa på ca 250 kvm.
Avtalsformen är generalentreprenad ( efter säljarens rek.)
Säljare Niclas Stollenwerk.
Beräknad inflyttningsdatum: december 2020.

Delar gärna med mig erfarenheten kring vårt bygge.
 
  • Gilla
Under Construction
  • Laddar…
Jag tittar också på det... vilken budget räknar du med? (exkl tomt)
 
Följer.
 
Följer
 
Vi avråder starkt från att bygga med Rörvikshus.
De klarar i bästa fall bygga sina egna stugor men absolut inte hus ritade av utomstående arkitekter.
Ta referenser... I vårt fall var säljaren Niclas Stollenwerk som höll i trådarna. Svarade knappt på några mejl efter att kontraktet var påskrivet.
Gå inte med att förhandla bort totalentreprenad mot generelarentreprenad.
Rörvikshus har mycket svårt att hitta seriösa byggentreprenörer.
Rörvikshus reserverar ett mycket stort belopp och släpper inte spärrförbindelsen mot banken
om man inte avsäger sig alla krav mot deras företag.
Akta er för formuleringar som ”i huvudsak Kerto balkar”. Endast bärande balkar kommer från Kerto.
Ta del av underentreprenörernas villkor. Som t, ex. ”Kakel ingår”. Endast små vita kakelplattor går att få tag med de måtten. Osv....

Vi har blivit tvungna att anlita en advokat och det ser ut som att vi blir en i mängden som får kämpa för sin rätt i domstolen.

Delar gärna med mig av mer detaljer privat.
Då denna resa är inte slut än...
 
  • Hörn av nytt hus med synlig nederbördsskydd och snö, tecken på byggproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Under Construction
  • Laddar…
F
Kan bara beklaga att en till fått känna på Rörvikshus (Rövvikshus som vi kallar dem) hantering och kvalité. Mycket snack och liten verkstad, kryddat med massa tomma löften!
 
Hej,

Vi är i samtal med dem och samma säljare nu och pratar gärna vidare mer privat för att förstå.




QUOTE="Villa L-ö, post: 4349728, member: 365553"]Vi avråder starkt från att bygga med Rörvikshus.
De klarar i bästa fall bygga sina egna stugor men absolut inte hus ritade av utomstående arkitekter.
Ta referenser... I vårt fall var säljaren Niclas Stollenwerk som höll i trådarna. Svarade knappt på några mejl efter att kontraktet var påskrivet.
Gå inte med att förhandla bort totalentreprenad mot generelarentreprenad.
Rörvikshus har mycket svårt att hitta seriösa byggentreprenörer.
Rörvikshus reserverar ett mycket stort belopp och släpper inte spärrförbindelsen mot banken
om man inte avsäger sig alla krav mot deras företag.
Akta er för formuleringar som ”i huvudsak Kerto balkar”. Endast bärande balkar kommer från Kerto.
Ta del av underentreprenörernas villkor. Som t, ex. ”Kakel ingår”. Endast små vita kakelplattor går att få tag med de måtten. Osv....

Vi har blivit tvungna att anlita en advokat och det ser ut som att vi blir en i mängden som får kämpa för sin rätt i domstolen.

Delar gärna med mig av mer detaljer privat.
Då denna resa är inte slut än...[/QUOTE]
V Villa L-ö skrev:
Vi avråder starkt från att bygga med Rörvikshus.
De klarar i bästa fall bygga sina egna stugor men absolut inte hus ritade av utomstående arkitekter.
Ta referenser... I vårt fall var säljaren Niclas Stollenwerk som höll i trådarna. Svarade knappt på några mejl efter att kontraktet var påskrivet.
Gå inte med att förhandla bort totalentreprenad mot generelarentreprenad.
Rörvikshus har mycket svårt att hitta seriösa byggentreprenörer.
Rörvikshus reserverar ett mycket stort belopp och släpper inte spärrförbindelsen mot banken
om man inte avsäger sig alla krav mot deras företag.
Akta er för formuleringar som ”i huvudsak Kerto balkar”. Endast bärande balkar kommer från Kerto.
Ta del av underentreprenörernas villkor. Som t, ex. ”Kakel ingår”. Endast små vita kakelplattor går att få tag med de måtten. Osv....

Vi har blivit tvungna att anlita en advokat och det ser ut som att vi blir en i mängden som får kämpa för sin rätt i domstolen.

Delar gärna med mig av mer detaljer privat.
Då denna resa är inte slut än...
 
  • Gilla
Under Construction
  • Laddar…
H hablam skrev:
Se till att inte få denna token bara [länk] :p:crysmile:
Eller kollar på den
http://adnan-adde-hodhod.se/
kan man bygg så vet man vem som är fuskare och varför programmet är nedlagt och Anders fick sparken
 
V Villa L-ö skrev:
Bygger med Rörvikshus i Stockholm.
Arkitektritad villa på ca 250 kvm.
Avtalsformen är generalentreprenad ( efter säljarens rek.)
Säljare Niclas Stollenwerk.
Beräknad inflyttningsdatum: december 2020.

Delar gärna med mig erfarenheten kring vårt bygge.
Hur gick det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.