Byggahus.se
Skall lägga värmegolv till badrum på en oisolerad platta i källaren,jag har plats för ca 8-10 cm isolering.Jag har märkt här på forumet att vissa använder Pordrän istället för frigolt,vad är det för fördelar att lägga Pordrän istället?
mvh kristian
 
Porodrän/isodrän mm har även en kapilärbrytande effekt som gör att du slipper lägga 10cm singel i botten.
 
det är på betongplattan innan flytspacklet läggs jag menar,:) som isolering..mvh
 
Aha. Läste lite snabbt så här på morronen. ;)
Där har jag ingen aning om varför om man inte även här är rädd för kapilär sugning från bef. platta. Känns lite overkill tycker jag men är inte insatt alls.
 
Mikael_L
Jag tror inte att pordrän tillför något mervärde till ditt golv. Du får istället ta ställning till om du ska använda EPS eller XPS, och vilken hållfasthetsklass.

Vi kan väl också vänta in eventuella protester, om det är någon som vet vilken fördel pordrän skulle ge ovanpå plattan.
 
Jag kan inte heller se att det skulle innebära någon fördel med Pordrän, den dränerande effekten har man ju ingen nytta av. Tvärtom får man antagligen en sämre värmeisolering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.