Byggahus.se
Hade precis en hantverkare här som kaklade köket. Jag var hemma hela tiden men pysslade med annat och nu efteråt förstår jag inte varför jag inte kollade noggrannare innan han gick. Han kommer visserligen tillbaka för att lägga silikon men jag vill bara ha någon annans åsikt. Vad är ert helhetsintryck? Framför allt undrar jag om hörnet måste se ut som det gör. Dels att linjerna inte möts och att det är så många småbitar. På ett flertal ställen är det hål i fogmassan, bl a bakom kranen. Är det inte risk att det kommer in vatten där? Plattor ser ut att sitta snett.

(jag ser att det finns en annan aktuell tråd i samma ämne)

Nytt kaklat kök med ojämna linjer och små kakelbitar i hörn, samt hål i fog bakom kranen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kaklat kökshörn med ojämna fogar, små kakelbitar och potentiella vattenskador nära kranen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnt kakelarbete med dålig passform och luckor i fogmassan i ett hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakel i kök med dålig passform, ojämna linjer och hål i fogmassan bakom kranen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
whak och 8 till
  • Laddar…
Ja, frågar du mig så tycker jag det ser för jävligt ut. Hoppas du inte redan betalat den där hantverkaren, även om han var billig.
 
  • Gilla
SonnyListon och 11 till
  • Laddar…
Jag är ingen kakelsättare men det där är inte okay!
Du måste se till att få det där nedplockat och uppsatt av någon yrkeskunnig
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
A
Så ska det absolut INTE se ut! är uppenbarligen en total amatör som gjort det,hade inte betalat en spänn för det resultatet,man får ju yrsel av att se på eländet:geek:
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Hörnet ser hemskt ut tyvärr.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Omg :surprised:
Ärligt det är det värsta på länge jag sett.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Slängt ut packet och betala inte en krona! Plattsättaren måste varit hög eller minst sagt bakis för att orsaka det där.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vatten är väl det minsta problemet.
Ser rent ut sagt för djävlig ut.
 
Hur gör man förresten för att undvika kaoset i hörnet? Jag föreslog faktiskt att han skulle börja kakla därifrån och utåt, men han sa att det var fel och att man börjar ytterst, för att få en jämn kant där istället.
 
Det där går inte att få bra på annat sätt än att riva ut
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Det löser han säkert genom att kladda dit en rejält bred silikonfog!! Nä, jag är väldigt förlåtande av min natur, men det där hörnet hade jag aldrig godkänt!!
 
H Heimersson skrev:
Hur gör man förresten för att undvika kaoset i hörnet? Jag föreslog faktiskt att han skulle börja kakla därifrån och utåt, men han sa att det var fel och att man börjar ytterst, för att få en jämn kant där istället.
Hur visste han det, han kan ju aldrig ha kaklat förut?:thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
H Heimersson skrev:
Hur gör man förresten för att undvika kaoset i hörnet? Jag föreslog faktiskt att han skulle börja kakla därifrån och utåt, men han sa att det var fel och att man börjar ytterst, för att få en jämn kant där istället.
Man börjar väl i det mest synliga hörn med halva/hela plattor för att undvika just att det blir såhär :crysmile: Betala ej den där hantverkaren
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
kristofer12345
ang hörn , så kan han börja ytterst o gå mot hörnet men då skulle han kapat resterande plattor som den översta plattan o fått en rak linje ner o sedan tryckt in plattorna på nästa vägg bakom så hade han fått till en liten glipa för silikon eller fog, nu är allt förjävligt ojämt o där är till o med en sne platta som du nämde, o dom går ej heller i lod eller våg .. betala ej o tyvärr för att får det snyggt måste ju allt ner, hade sakerna suttit åtminstone i våg o lod hade du kunnat kakla över..‍♂️
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
kristofer12345
H Heimersson skrev:
Hur gör man förresten för att undvika kaoset i hörnet? Jag föreslog faktiskt att han skulle börja kakla därifrån och utåt, men han sa att det var fel och att man börjar ytterst, för att få en jämn kant där istället.
ang hörn , så kan han börja ytterst o gå mot hörnet men då skulle han kapat resterande plattor som den översta plattan o fått en rak linje ner o sedan tryckt in plattorna på nästa vägg bakom så hade han fått till en liten glipa för silikon eller fog, nu är allt förjävligt ojämt o där är till o med en sne platta som du nämde, o dom går ej heller i lod eller våg .. betala ej o tyvärr för att får det snyggt måste ju allt ner, hade sakerna suttit åtminstone i våg o lod hade du kunnat kakla över..‍♂️går ev o kakla över med någon riktigt duktig som ev kan lägga tjockt fix
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.