Byggahus.se
Jag var förr en pedant med att klippa rakt och hålla linjer. Nur är det så snabbt som möjligt som gäller, kör två varv runt som vändplats först, sen fram och tillbaka. Försöker vara noggrann med att växla riktning dock eftersom det går att köra med mindre överlapp om man kör mot det nedpressade gräset.
 
K Klabbarparn skrev:
Riktigt snyggt!.
Tackar! Ja det är sån skillnad på att bara köra runt runt som iofs. lär gå mycket fortare. Men ser bra mycket tråkigare ut. (zero turn maskin lär inte ta så mycket längre tid iofs.
 
H hapazard skrev:
Jag var förr en pedant med att klippa rakt och hålla linjer. Nur är det så snabbt som möjligt som gäller, kör två varv runt som vändplats först, sen fram och tillbaka. Försöker vara noggrann med att växla riktning dock eftersom det går att köra med mindre överlapp om man kör mot det nedpressade gräset.
Jag har inte lagt på mer vikt än vad klippdäckets väger, blir så stötigt om jag trycker ner klippdäcket i backen :giggle:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har inte lagt på mer vikt än vad klippdäckets väger, blir så stötigt om jag trycker ner klippdäcket i backen :giggle:
Jo, men om inte knivarna är helt skarpa så sveper de gräset lite I ytterkant så det lägger sig. Går man åt samma håll nästa drag klipper det sämre.
 
Bronken
Leta fram en video på hur en ismaskins-förare kör på en hockeyrink för att hinna göra det så effektivt som möjligt på den korta tid de har på sig i pausen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.