Byggahus.se
Hur lösa att det läcker? Gängningen på förminskningen är för djup i 15mm änden vilket resulterar i att det läcker där. Går det att fixa med dubbel packning? Antar inte det blir bra. Eller vad behöver jag tacksam för snabbt svar helst med länk. Från fördelaren vatette och upp till slangen till blandaren, var behöver jag pasta? Lin? Tejp? Packning?
 
  • VVS-installation med läckande förminskning där 15mm änden ansluts till en metallslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenläcka vid gängning på förminskning under diskbänk, med anteckning 3/8 synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förminskare med 3/8 tum till 15mm gängor på våt yta och handskrivna storleksmarkeringar, i samband med läckageproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation under diskbänk med märkning "15mm" vid en förminskning och synliga röranslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Du har ju rätt koppling.

Om den övergångnippel är plan i stora änden så går det ju att lägga en packning där, om inte får du använda lin eller gängtejp eller gängsnöre.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Du har ju rätt koppling.

Om den övergångnippel är plan i stora änden så går det ju att lägga en packning där, om inte får du använda lin eller gängtejp eller gängsnöre.
okej jag provade att lägga en packning i botten på förminskningen i 15mm änden. Det läckte som ett såll, men jag provar dubbla packningar och lin samt pasta på gängerna så ser jag om det funkar.
 
Redigerat:
Om inte förminskningen är helt plan i botten så fungerar det inte, då får du köra med lin och pasta istället. Kör med antingen eller. Inte både packning och lin.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Körde båda nu och det verkar hålla tätt. Peppar peppar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.