Byggahus.se
Stickan56
richardtenggren richardtenggren skrev:
Insett att tegelröda plåtdetaljer är beställningsvaror i vår stad... så tydligen räknade plåtis fel till mitt tak.
Samma här.
Jag beställde Lindab-produkter på nätet och fick det levererat hem via Schenker.

Stickan
 
S sinuslinus skrev:
Nej, enda anledningen skulle vara visuellt.
Tack. Jag satte en ändå. För säkerhets skull. Kommer aldrig att synas dock.
 
richardtenggren
Stickan56 Stickan56 skrev:
Samma här.
Jag beställde Lindab-produkter på nätet och fick det levererat hem via Schenker.

Stickan
Då mitt hjärta klappar lite för SSAB efter sommarjobb och exjobb så var Plannja en självklarhet för mig ;) Sen matchar deras färgkod bättre till vårt hus :)

Jag har köpt allt via webbshop, men har då hämtat på plats då det är dyr frakt på 6m rännor och vi har bara ca 6 mil dit. Det var även de som räknande fel ;)

Nu fick min bygghandel ta hem istället :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Bygger dörr till hålet i muren. Behöver man snedsträva när både fram och baksida är spårad plywood?
[bild]
Snedsträva gör skillnad i längden.
 
Inte vårt hus, utan kattens. Har nämligen byggt ett litet hus till vår katt. Några smådetaljer kvar, såsom plast/köldridå till ingången. Men det verkar bara säljas i stora mängder och vi behöver bara typ tre 20 cm remsor. Någon som har något annat tips på vad vi kan köpa istället?

Ett litet katt hus i trä på en veranda, ofullständigt med plats för kylridå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
S
Immobil Immobil skrev:
Snedsträva gör skillnad i längden.
På en skivklädd dörr?
Då har alla tillverkare av släta dörrar problem.
 
Maskerat, slipat bort limrester efter att jag skrapat bort sprucken fanér(?) och lack, dammsugit och tagit ner maskeringaplasten igen, kvistlackat och grundmålat.. pust va slipning dammar, pust vad jag hatar brun bets och pust vad jag avskyr limrester.. nu hoppas vi detta blir snyggt. Planen är att måla sidostyckena och spaljén som är murrigt 60-talsbruna.
 
  • Renoveringsprocess av trapp och räcke med grundmålning och slipmaterial runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Nageek och 6 till
  • Laddar…
P patfred skrev:
Idag gick det ganska långsamt men fick klart ena kortsidan, viste inte riktigt vad jag skulle göra med stupröret så fick bygga in det, inte den snyggaste lösningen men skall bygga altan över där iaf så kommer inte synas i framtiden. Fick även återfyllt lite med skiten som låg uppe på platån. Helvete vad jobbigt det är att handgräva. Hade kunnat vänta tills allt är klart och grävarn kommer hit när det ändå ska återfyllas men det är skönt att bli av med alla högar som ligger överallt.
Citerar mig själv här, men vi har tänkt att lägga plattor här sen, kanske är svårt att se men tanken är att plattorna ska sluta ganska precis under ventilen.
Funderar på bärlagret för plattorna, räcker det med duk och sen fylla på med 20cm 0/18? (Ja å sen singel eller iskross)

Det är säkert 3meter djupt med matjord, lera, sten, grus, rötter och fan och hans moster på en yta av 50kvm så att gräva ur det är inte ett alternativ.
Har dessutom redan 50-60 kubik blandfylle som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Inte vårt hus, utan kattens. Har nämligen byggt ett litet hus till vår katt. Några smådetaljer kvar, såsom plast/köldridå till ingången. Men det verkar bara säljas i stora mängder och vi behöver bara typ tre 20 cm remsor. Någon som har något annat tips på vad vi kan köpa istället?

[bild]
Vart bor du? Kan ev ha en del spill på jobbet du kan få
 
Regel borta (y)
Öppen spis med borttagen regel och synligt tegelarbete samt murbruk på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 3 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Regel borta (y)
[bild]
du fick lov att knacka ner hela rasket ser jag. Surt att den inte kom ut i sidled. Bra jobbat!
 
Grunden är isolerad, så nu börjar jag med väggen. Gips, fasadskiva och panel.

Isolerad grund med nyinstallerad gipsvägg och fasadskiva under konstruktion vid ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
SkitOxe SkitOxe skrev:
du fick lov att knacka ner hela rasket ser jag. Surt att den inte kom ut i sidled. Bra jobbat!
ja det fick bli så, har gjort flertalet försök men var lönlöst, låg ingjuten under allting. Så får bli en ny kamin istället
 
  • Gilla
SkitOxe
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Vart bor du? Kan ev ha en del spill på jobbet du kan få
Shit vad snällt i så fall! Bor i Upplands Väsby. Kan höras på pm?
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
richardtenggren
Det har förberetts inför mätarbyte och flytt här hemma. Den tidigare mätaren satt innanför vägg med ett litet hål i ytterväggen men de kommer nu få hamna i ett riktigt fasadmätarskåp.

Nyinstallerat brunt stuprör på röd träfasad av hus, med grön gräsmatta och solig himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stuprör nr1 igår :)
Skulle fortsätta med stuprör nr2 idag, men saknades lite rörböjar för att offsetta markröret. Missade lite med avståndet till fasad då detta gjordes drygt ett år innan fasaden var spikad...


Sen vill jag tipsa om Cowboybåten, uppföljare till Cowboykåken! Finns på SVTplay! :D
 
  • Gilla
pappel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.