Byggahus.se
I forumet på Byggahus.se avhandlas ett stort antal ämnen varje dag. Vissa väcker större intresse än andra. Här kommer de 12 trådar som blivit mest lästa av de som startats under året som gick.

Du kan läsa artikeln här: Mest lästa trådarna 2019
 
Nu kanske tråden om klimathotet inte anses som passande, då tråden är stängd! Under 2019 gjordes 5203 inlägg och lästes totalt 189 000 ich, sedan trådstarten 2008. Bedömer att absoluta merparten av läsningar har gjort under 2019. Tyckte den var intressant tråd att följa för att förstå hur vanliga Svenssons tänker i en sådan viktig fråga. Alla som hänger här är enligt min mening välinformerade och engagerade medborgare, dock med olika bakgrund. 2008 när tråden startade dog den efter en 10 sidor, ut då engagemang saknades, 2019 blev det väldigt polariserat och fick stängas (all förståelse till detta). Synd att några av debattörerna inte riktigt kunde respektera åsikt och fakta, samt skrev allt för personliga påhopp! Kanske till och med värre saker som jag inte hann läsa innan moderator tog bort inlägg.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Läste tråden. Tyckte den borde stängts mycket tidigare.
 
Det som är lite trist är hur många av de långa trådarna som inte får ett slut.

Det är lite för vanligt att TS kommer in och är exalterad i en fråga. Och sen när denne får goda råd som kanske inte går i de banor denne förväntat sig så sticker man.

Så pris borde delas ut till de som skapar trådar och berättar hur det gick :)
 
  • Gilla
jocke31 och 13 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 8 till
  • Laddar…
BigR
Ja, trådar som framkallar skratt bör nämnas. Tycker han med tråden om dom nakna grannarna hade en skön stil.
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Haha, ja min kommentar på "nakna grannar-tråden" får några "gillningar" varje vecka fortfarande, så den verkar ännu aktuell fast TS erkände visst trollande från dennes sida.. :p
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Apropå detta förresten, en funktion som jag hade tyckt varit bra här på forumet vore att kunna trycka på en knapp för att hoppa till trådstartarens senaste inlägg. Ibland blir det liksom massa små sidodiskussioner som kanske är relevanta för ämnet men som man inte alltid är intresserad utav, utan man vill bara se vad TS senaste uppdatering i frågan är. Kanske ska föreslå det i feedback-delen.. :thinking:
 
  • Gilla
jocke31 och 9 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Apropå detta förresten, en funktion som jag hade tyckt varit bra här på forumet vore att kunna trycka på en knapp för att hoppa till trådstartarens senaste inlägg. Ibland blir det liksom massa små sidodiskussioner som kanske är relevanta för ämnet men som man inte alltid är intresserad utav, utan man vill bara se vad TS senaste uppdatering i frågan är. Kanske ska föreslå det i feedback-delen.. :thinking:
Det är faktiskt ett bra förslag. Ibland drunkar TS ursprungsfråga och svar i alla sidospår
Och sidospåren ger mycket bra läsning med men.... Ibland dör diskussionen pga dem.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Apropå detta förresten, en funktion som jag hade tyckt varit bra här på forumet vore att kunna trycka på en knapp för att hoppa till trådstartarens senaste inlägg. Ibland blir det liksom massa små sidodiskussioner som kanske är relevanta för ämnet men som man inte alltid är intresserad utav, utan man vill bara se vad TS senaste uppdatering i frågan är. Kanske ska föreslå det i feedback-delen.. :thinking:
Visst fanns det en sån funktion på BH förr? Man klickade nånstans så visades bara trådskaparens alla inlägg i aktuell tråd?
 
Maria T
BigR BigR skrev:
Ja, trådar som framkallar skratt bör nämnas. Tycker han med tråden om dom nakna grannarna hade en skön stil.
Tycker jag har läst det mesta här på Byggahus, kikar in och söker efter nya trådar flera ggr i veckan, men denna med nakna grannarna har jag missat..:cry: finns den kvar?
 
Maria T
Patrik440 Patrik440 skrev:
[länk]


:)

/ P
Hihi, det var inte lika ruskig som jag målade ut i min hjärna. Stort tack!
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
BigR
”Fortfarande nakna” bäst kommentar ever (y)
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Den är fenomenal!
Speciellt att barnen gråter när de ser nakna människor. förvisso erkände TS att det var ett dramatiskt broderi, men ändå! Man fick märkliga inre syner på hysteriskt skrikande barn så fort någon tog av sig en strumpa.
Men hur det slutade, vet vi inte.

Näcken
 
  • Gilla
  • Haha
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.