Byggahus.se
B Byggfuskarn skrev:
Hur var med det där med pepparmyntolja? Var köper man det?
Finns på ett av nätapoteken. Frågan är om någon härinne har testat det och om det fungerar.
 
yonna yonna skrev:
Finns på ett av nätapoteken. Frågan är om någon härinne har testat det och om det fungerar.
Jo, jag vet. Men om det är sen på det gamla ståtliga apoteket kostar den 4500 kronor litern.

Nog ska det väl gå att få tag på den syntetiska varan?
 
På apoteket.se kostar 10 ml 45 kr. Det behövs - troligen - bara någon liten droppe för att göra bilen okörbar för en förare ... så literpriset har inte så stor betydelse.
 
yonna yonna skrev:
På apoteket.se kostar 10 ml 45 kr. Det behövs - troligen - bara någon liten droppe för att göra bilen okörbar för en förare ... så literpriset har inte så stor betydelse.
Prova då!

Jag har ett hus jag vill vräka dem från.
 
S
Jag har av misstag råkat göra en fälla i garaget, avfettningsmedel hade läckt ur i en stor plastbalja. Det låg någon cm i botten men där i låg 6 möss i kletet.
 
rampante rampante skrev:
Är det denna du har?
[länk]
Japp! 3 stycken fällor. 9 möss fångade. 100% kill rate precis som utlovat. Fungerar riktigt bra!
 
Får du notifikation i mobilen bara om du är hemma, eller även om du är utanför ditt wifi?
 
rampante rampante skrev:
Är det denna du har?
[länk]
Har man inte gått in på området djurplågeri här. Jag tror inte man kan döda någon mus med 6 Volt.
 
rampante rampante skrev:
Får du notifikation i mobilen bara om du är hemma, eller även om du är utanför ditt wifi?
Även utanför. Den är uppkopplad mot en molntjänst så fällorna och appen ansluter mot deras servrar.
 
lens lens skrev:
Även utanför. Den är uppkopplad mot en molntjänst så fällorna och appen ansluter mot deras servrar.
Ok. Helt orelaterat, men jag undrar ju givetvis då hur det står till med säkerheten... eftersom den är ansluten till ditt Wifi, och sen pratar mot en molntjänst... så man inte får en bakdörr in i ens hemmanät "på köpet"... Får nog ta och ta kontakt med Victor...
 
B Byggfuskarn skrev:
Har man inte gått in på området djurplågeri här. Jag tror inte man kan döda någon mus med 6 Volt.
Den dödar inte med 6V, snarare några tusen volt. Framgår inte mer än "high-voltage shock".
 
rampante rampante skrev:
Ok. Helt orelaterat, men jag undrar ju givetvis då hur det står till med säkerheten... eftersom den är ansluten till ditt Wifi, och sen pratar mot en molntjänst... så man inte får en bakdörr in i ens hemmanät "på köpet"... Får nog ta och ta kontakt med Victor...
Lägg den på gästnätverket så slipper du fundera på det.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
lens lens skrev:
Lägg den på gästnätverket så slipper du fundera på det.
Ja, det ser jag som självklart - men det är fortfarande FEL om en tillverkare av uppkopplade prylar sätter sina kunder i onödiga risker
 
yonna yonna skrev:
På apoteket.se kostar 10 ml 45 kr. Det behövs - troligen - bara någon liten droppe för att göra bilen okörbar för en förare ... så literpriset har inte så stor betydelse.
Nää, en droppe pepparmyntsolja kommer varken göra till eller från, om du gör mintkyssar så droppar man ju ganska många droppar i en liten skål med florsocker...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.