Byggahus.se
Ett par nya arbetsbyxor fick det bli, det gamla paret har hållt i över två år med nästan daglig användning. Billiga är dom också, 400kr och dom har stretch. Svarta nya arbetsbyxor med stretchfunktion ligger på ett randigt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jo du ser att Ronnie vill på ett enkelt o billigt sätt mäta upp maxkraften i sina nya tvingar, de ska va runt 7000N, och då tänkte jag du e ju bra på sånt o kan berätta för honom hur han ska göra.
Ah, det låter klurigt och därmed kul. Enkelt OCH billigt. Jag funderar på det.
 
P Prodigys skrev:
Ett par nya arbetsbyxor fick det bli, det gamla paret har hållt i över två år med nästan daglig användning. Billiga är dom också, 400kr och dom har stretch.[bild]
Vart har du köpt dem och vilken modell?
 
P Prodigys skrev:
Ett par nya arbetsbyxor fick det bli, det gamla paret har hållt i över två år med nästan daglig användning. Billiga är dom också, 400kr och dom har stretch.[bild]
Gissar på LBrador 110B från Lantmännen Ullared, kör åxå på dessa, köpte precis mitt 3:e par (y)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
@FredrikR Köpte dem på swedendro-tools.se. Priset är 520:- ex moms och den kan jag dra.
Frakten är gratis när man köper för tretusen eller mer. :)

[länk]


//Ronnie
Nu har du redan köpt, men de finns hos en annan svensk web-handel för 451kr plus moms.
 
P Pysslarn skrev:
Idag kom de äntligen!

Mitt tvingsortiment är under all kritik så det var med stor glädje som jag för en tid sedan beställde mina första parallelltvingar. Bessey är ju mer eller mindre industristandard och jag har använt dem och vet att de är mycket bra även om jag har lite svårt (ovana tror jag) att komma överens med dem. Dock är de ju aningens dyra...

Så för att överhuvudtaget kunna köpa tvingar fick det bli Axminster Trade, benämns också "heavy duty" tror jag. Absolut inget nerköp, de har fått bra omdömen i många olika sammanhang.

[bild]

Idag kunde jag hämta ut sex st 1000 mm tvingar på Postnord samt två st av Axminsters "Festoolkopior".
De känns gedigna och bra, bägge varianterna, mekanismen på de stora tvingarna beter sig som Besseys och käftarna verkar vara parallella oavsett avstånd.

Just de här tvingarna har ju en lite cool feature som kanske är roligare än användbar...

[bild]

Handtaget kan vinklas ut för mer kraft i åtdragandet! Känns väl som en sällananvänd finess då jag är rädd att man snarare drar sönder tvingen än får någon praktisk nytta av finessen.
Om det finns ett enkelt sätt att mäta presstrycket testar jag gärna funktionen inom garantitiden. Tacksam för förslag.

När det gäller Festoolkopiorna är förvånansvärt nog inte skruven i linje med resten av tvingen på bägge två. Vet inte hur stort problem det innebär men de (äkta) Festooltvingar jag har är räta. Får kolla; även om det är stor skillnad i pris ska ju inte tvingen skjuta isär ämnen som man t ex limmar eller flytta ämnen eller sågskenan i förhållande till MFT-bordet när man vill spänna fast något. Återkommer ang detta.

//Ronnie
Jag tror definitivt att du kommer att gillar möjligheten att vinkla handtaget för mer kraft. Kanske inte för att alltid dra max, men det kan säkert vara bra ändå, eftersom du behöver använda mycket mindre kraft för att få högt spänntryck.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Så kan det vara, sista lilla twisten...
Du har nog en poäng där, minns en limning med jag vet inte hur många tvingar, jag drog så handflatorna sved och du gick ock efterdrog när jag hade gett upp! :)

//Ronnie
 
  • Gilla
e.andersson och 5 till
  • Laddar…
Bosch BAG+ Professional Cordless 7-tool Kit-förpackning med olika verktyg visade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag valt batterimärke :love:
 
  • Gilla
tobben87 och 10 till
  • Laddar…
henq henq skrev:
[bild]
Nu har jag valt batterimärke :love:
I september släpper Bosch en 18V sänksåg ;)(y)
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Såg det! (y)
Har en gammal Festo med sladd, får se om den får sällskap.
 
henq henq skrev:
[bild]
Nu har jag valt batterimärke :love:
Trodde också jag skulle klara mig med blåa Bosch främst 18v, men vart småförtjust i Milwaukees nätta 12v maskiner. Har ett gäng i blå Bosch 10.8v men har aldrig känt någon vidare tillfredsställelse med dom.

Sedan meckar jag lite och Milwaykee är stora där :love:
 
Räknas en gratis spånsug?

Spånsug och slang i ett verkstadsutrymme med diverse verktyg och förvaringslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 9 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Vart har du köpt dem och vilken modell?
Mazen Mazen skrev:
Gissar på LBrador 110B från Lantmännen Ullared, kör åxå på dessa, köpte precis mitt 3:e par (y)
Helt rätt.
En annan bra grej som dessa buxorna har som tyvärr inte är branschstandard är knäskyddsfickor i två höjder.
 
  • Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Helt rätt.
En annan bra grej som dessa buxorna har som tyvärr inte är branschstandard är knäskyddsfickor i två höjder.
Vilket är helt suveränt, det enda jag tycker är irriterande (säkert samma på andra modeller) är att tumstocksfickan är sydd så att tumstocken fastnar när man ska dra upp den. Annars en helt suverän och prisvärd byxa.

Edit: kom idag över ett par L.Brador 102 för ynka 100 lappen. Något tunnare tyg, men stretch, tänkte köra som sommar brallor får se hur dom står sig mot 110B.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.