Byggahus.se
V
R Robert-san01 skrev:
Fått upp högtalarna och hyllan för förstärkaremm. Tog bara 1,5år... Bör inte ta mer än några månader att få till sista täcklocken.

[bild]
Det var raskt marscherat.
Men högtalarna ska sitta i höjd med TVn.
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Byter ut en skärm (tvådelad med dörr) till en hel som ska gå på hjul när man ska ut till gången/baksidan. Sågade ett spår i trallen och har en lösning till styrning i överdel. Kommer på plats snart. Obs! Cliffhanger
Lagom mycket cliffhanger - hade planer på en vajer i överkant men det blev för ostabilt. Vilket kan sägas om den här lösningen också...
 
  • Trästaket med horisontella plankor och en instabil lösning med en metallstång överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En träplanka med en skruv som fäster vid en vertikal metallstång, bakgrunden suddig med gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett trästaket med ett osäkert monterat rör med beslag som en provisorisk lösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
kulle
K Kjell_G skrev:
Lagom mycket cliffhanger - hade planer på en vajer i överkant men det blev för ostabilt. Vilket kan sägas om den här lösningen också...
Men ide´n var ju god (y)
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Jag kämpar vidare med trappen och vilplanet.
Nedan ser ni tomrummet/ojämnheten som måste fixas till för att få bärighet. Renovering av trappa med laser för att fixa ojämnheter i betong och nytt trästeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en säck Finja 220 igår men funderar om det finns nån produkt som är mer lämplig när det rör sig om så tunnt lager bitvis?

Ge mig era bästa råd! :cool:

Får jag det bara plant under finns det goda chanser att det blir väldigt lyckat.
Trappa med tomrum och ojämnheter som behöver avjämnas, steget till höger ska ersättas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Översta steget på trappen till höger ska bytas ut mot ett djupare. Det som syns av grundmuren i överkant ska byggas in, blir en mindre låda nertill.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Det slog mig nu att du ju borde kunna jämna av med klinkerfix? Om du formar på båda sidor som du nämnde tidigare och så drar över med en bredspackel?

Edit: det kanske är för brett för det.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det slog mig nu att du ju borde kunna jämna av med klinkerfix? Om du formar på båda sidor som du nämnde tidigare och så drar över med en bredspackel?
Ja det är fullt möjligt att forma, den delen som är på-gjuten ska ju kläs in med vitmålad MDF ytterst, och den kommer ju gå upp till underkant av vilplanet, som gjort för att dra av med.
Sjunker inte klinkerfix nåt?

Allt är tänkbart, utom att slipa... för husfridens skull. :oops:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nä? men om det skulle sjunka så kan du ju enkelt lägga på lite till och dra av igen sålänge formen är kvar. Du borde kunna brädriva ytan om du vill för att få bra finish också.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Edit: det kanske är för brett för det.
305mm brett är det.
 
Som gjort för en 400 mm bredspackel då ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det funkar säkert väldigt bra. Ardex är alltid Ardex :).Men någon form av spacklingsbar massa är nog att föredra.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kanske värt att byta ut 220 mot Ardex R4 Rapid, dubbla priset men blir kanske mer lättarbetat?
[länk]
Jag använde weberfloor 4040 combi rapid DR när jag spacklade trösklar, snabbtorkande och lätt att arbeta med.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag kämpar vidare med trappen och vilplanet.
Nedan ser ni tomrummet/ojämnheten som måste fixas till för att få bärighet. [bild]
Köpte en säck Finja 220 igår men funderar om det finns nån produkt som är mer lämplig när det rör sig om så tunnt lager bitvis?

Ge mig era bästa råd! :cool:

Får jag det bara plant under finns det goda chanser att det blir väldigt lyckat.
[bild]
Översta steget på trappen till höger ska bytas ut mot ett djupare. Det som syns av grundmuren i överkant ska byggas in, blir en mindre låda nertill.
Den här produkten funkar fint!
http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=216
 
  • Gilla
M95 och 1 till
  • Laddar…
Ardex Rapid R4 blev det, blandade på 1kg och det blev på det berömda håret... :oops:
Får se när det torkat till sig, finns hopp.
Nyinstallerade trätrappsteg med betongunderlag i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Överarbetade avdragskanten för att slippa involvera fler familjemedlemmar. :rolleyes:
Hantverksprojekt med lasersikte och träbjälkar, nyligen blandad Ardex på arbetsytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Beställt en 4,5m takstege m monteringssats och en ballerina som var sönderrostad i rörfästet efter bara 3 år. Ska de verkligen inte hålla längre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.