Byggahus.se
Jag tror inte det håller att skriver en massa villkor om egen försäljning som inte kan förutspås. Som säljare skulle jag aldrig gå med på det, alltför krångligt vi dessa låga prisnivåer. Köp eller inte. Men inga konstiga turer mittemellan.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag tror inte det håller att skriver en massa villkor om egen försäljning som inte kan förutspås. Som säljare skulle jag aldrig gå med på det, alltför krångligt vi dessa låga prisnivåer. Köp eller inte. Men inga konstiga turer mittemellan.
Säljaren behöver inte gå med på det utan det är mäklaren isf som behöver gå med på det. En chansning för mäklaren, helt klart. Samtidigt kan mäklaren få 2 fastigheter sålda.
 
A Andy78 skrev:
Vet man varför dom andra köparna hoppade av?
Nej, men fick känslan av att de inte riktigt fattade att det skulle kosta en del att renovera
 
P Pappa1986 skrev:
Säljaren behöver inte gå med på det utan det är mäklaren isf som behöver gå med på det. En chansning för mäklaren, helt klart. Samtidigt kan mäklaren få 2 fastigheter sålda.
Lutar fortfarande åt att kanske vänta och se vad som händer. Det bästa vore ju om ingen ville buda på det...
 
M mattias90 skrev:
Lutar fortfarande åt att kanske vänta och se vad som händer. Det bästa vore ju om ingen ville buda på det...
Ja man gör ju som man vill men då kan ni räkna med att det troligen säljs till någon annan. Det som är en fördel att sälja för er del och använda samma mäklare och kan då förhandla ner arvodet MEN då kan ni säkerligen inte förhandla om några villkor.
 
M mattias90 skrev:
Lutar fortfarande åt att kanske vänta och se vad som händer. Det bästa vore ju om ingen ville buda på det...
Hur ha det gått för er? Fick ni huset till slut?
 
R
Fortfarande inte sålt ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.