Byggahus.se
Scout Scout skrev:
Jag körde igång Arlo i somras, både hemma och på landet.
Enkelt val då det är så snabbt och simpel start !
Är man orolig för batteridriften kan man ju komplettera med solcellsladdare.
Har sneglat på det men just nu kan jag konstatera att det verkar inte dra så mycket ström men vi får väl se framåt vintern.
Varför skulle den dra mer framåt vintern?
 
Vi har en Logitech Circle 2 ovanför groventren på utsidan. Strömmen har jag fuldragit via en friskluftsventil i garaget
Känns bra att ha kameran på ström och inte batteri. Kameran i sig går över wifi och routern står i princip på andra sidan väggen.
 
  • Kabel draget genom en vit friskluftsventil på en svart trävägg utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kameraövervakning installerad ovanför en dörr, med kablar draget genom en ventil i fasaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Logitech Circle 2 övervakningskamera monterad på en husvägg ovanför en dörr, med synlig kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
extcon
  • Laddar…
G Gullik skrev:
Vi har en Logitech Circle 2 ovanför groventren på utsidan. Strömmen har jag fuldragit via en friskluftsventil i garaget
Känns bra att ha kameran på ström och inte batteri. Kameran i sig går över wifi och routern står i princip på andra sidan väggen.
Helt ärligt så skulle jag inte vilja ha det så. När vi köpte larm så köpte vi trådlöst av denna anledning. Lutar väl åt att jag får köra trådlösa kameror också, trist bara att man måste oroa sig för batteritiden.
 
P polarsson skrev:
Varför skulle den dra mer framåt vintern?
Snarare att då har de varit i gång i ett halvår och att vi inte är lika ofta på plats.
 
Har blandat med PoE-kameror och wifi-kameror. Kör man med onvif är man märkesoberoende.

Wifi-kamerorna strömmatas från insidan och ingen synlig kabel utifrån på någon av kamerorna.

Arlo är säkert jättesmidigt, men man låser sig till deras system/app vilket blir tråkigt när man vill integrera kamerorna med andra system o tjänster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.