Byggahus.se
Halloj! Håller på att fixa en förvaringsplats åt våra soptunnor, och tänkte använda mig av stolpspjut i hörnen av ett staket jag ska bygga. Har använt dessa utan problem förut.
Nu var det en bekant som nämnde att själva spjutet böjer sig när det bankas ner. Spjuten ska bankas ner nära en fiberbrunn med anslutande kablage. Kan någon verifiera att det bara ett struntsnack?
Kablaget kommer i gräset utanför min häck och fortsätter i gatan förbi min uppfart till garaget.
Blir 2 stolpar i ytterkant.
 
  • Förberedd plats för stolpspjut vid kant av gräsmatta, nära uppfart och häck, med grus och geotextil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gå in på ledningskollen.se och begär utsättning. Det är gratis.

Byggde sjäv nyss förvaring åt våra soptunnor med stolpspjut/jordankare. dom böjde sig när man gick på sten men annars blev det jättebra och stabilt.
 
Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Gå in på ledningskollen.se och begär utsättning. Det är gratis.

Byggde sjäv nyss förvaring åt våra soptunnor med stolpspjut/jordankare. dom böjde sig när man gick på sten men annars blev det jättebra och stabilt.
Jag vet var fibern går, det är inte problemet. Det är just skrönan om att spjutet böjer sig som ett U jag helst vill ha dementerat.
Fibern går så här.
Min anslutning är inte från denna brunn.
Asfalterad gångväg med röda markeringar som illustrerar fiberkabelns väg, skylt med gående och cyklist i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Okej. Det har jag inte märkt att dom gör om man inte försöker slå dom ner i sten.
 
  • Gilla
Buildgates och 1 till
  • Laddar…
Kan du länka till "stolpspjut" , det jag tänker på kan ALDRIG böja sig som ett U.
Möjligen spetsen blir krokig om du försöker genom en sten.

Protte
 
Jag tror inte heller de böjer sig, men bara för att grannen nämnde detta blev jag lite orolig, framförallt med ett fiberdike bredvid..,
Metallstolpe för staket med fyrkantig topp och spetsig nedre del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som U har jag inte lyckats få dem men i L-form är inte svårt med lite sten i marken. Inträffade när jag försökte sätta stolpfästen vid trappen ned till sjön och med mycket sten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.