Byggahus.se
Ja men du får väl komma med lite belägg då för att folk ska ändra på sina "felaktiga" kunskpaer. Du vinner inga läsare genom detta småaktiga beteende du visar upp här.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Jag förstår verkligen inte hur folk så envetet orkar hålla fast vid sin falska fakta att solel och vindkraft är skit. Kärnkraft är medeltid och dyrt, PUNKT! Vindkraft är mycket billigare och solel kommer bli det. Att så envetet säga att det inte fungerar i Sverige med solel är bara fel. Det fungerar alldeles utmärkt och vi har en vattenkraft att reglera de värsta månaderna på. Jag skulle snarare säga att solel fungerar mycket bättre här än i andra länder eftersom vi har vår vattenkraft. Hela det här anit-nya saker är jag rätt trött på. Snart borde vi gå tillbaka och köra på vänster sida också för det var så bra.....Mynt och sedlar är skittbra......Brev och tidning i postlådan är också framtiden......
Tekniken som du anser kommer från medeltiden fungerar dygnet runt. Där de själva kan reglera hur mycket effekt och när de ska producera. Vattenkraften däremot upptäckte man möjlighet på medeltiden som fortfarande fungerar idag. Vindkraftens möjlighet upptäckte man i samband med segelfartyg etc.

Solenergins förträfflighet upptäckte man när man kunde får 20-30 % bidrag av oss andra skattebetalare.
Fattar du inte att man behöver tidningar för att kunna tända elden. För att kunna få röken att skymma solen.;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Johseg01
  • Laddar…
L
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja men du får väl komma med lite belägg då för att folk ska ändra på sina "felaktiga" kunskpaer. Du vinner inga läsare genom detta småaktiga beteende du visar upp här.
Jag håller inte med din kritik kring småaktig. Finns ingen substans för den kritiken alls. Skrev jag inte innan att det är meningslöst att försöka debattera kring saker när någon inte är mottaglig för ett sådant resonemang? Nej roligare kan man ha.
 
L
S slurppe99 skrev:
När sedan tillräckligt antal har skaffat solpaneler så gör man som i Spanien, Ingen får skaffa solenergi som blir billigare än el som erbjuds till kunden.
[länk]
Tack för länken, ja man tror knappt det är sant. Men tyvärr så..
 
Det var något svårt att förstå vad de menar. Vet de vad de skriver? ”Regeringen föreslår att energiförbrukningen implementeras steg för steg så att den spanska energisystemet inte påverkas nämnvärt”

Spanien har haft ett stödsystem som gick överstyr. Det blev för mycket solkraft som fick bidrag, nu verkar man ha ha vänt helt. Kanske att bra bevis på att man ska ta det lite lugnt.
 
L Lolight skrev:
Jag håller inte med din kritik kring småaktig. Finns ingen substans för den kritiken alls. Skrev jag inte innan att det är meningslöst att försöka debattera kring saker när någon inte är mottaglig för ett sådant resonemang? Nej roligare kan man ha.
Det är bra att du inte förstår, det hade ju sett illa ut om du varit medveten om det. Men nu vet du!
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Vad är du för libertarian? Att kontrakt hålls det kan väl marknaden sköta det också? ;)
Jag vill bara vidgå att det här är en korrekt och i sammanhanget relevant fråga. Jag är mycket riktigt (på det stora hela) libertarian och tycker också som LSA antyder att kontrakt är upp till marknaden att sluta (men staten att upprätthålla).
 
.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är mycket riktigt (på det stora hela) libertarian ...
Ja då kan jag inte hjälpa dig. Ledsen! ;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.