Byggahus.se
J jocke31 skrev:
Nja, så dyrt är det inte. Det såldes t ex en kanonfin sekelskiftsvilla i Saltis för någon månad sedan för 9,75 Mkr. Vi har varit och kollat på flera riktigt fina 40-60-talshus för 8-10Mkr i de krokarna. Och då menar jag inte radhus, utan rejäla villor.

I Rönninge och Tullinge finns en del hus byggda innan 1920, har även sett sådana hus i Älta. I Nacka finns f ö alla möjliga prisklasser, billigare ju längre från stan du kommer förstås. Det finns massor av mycket fina områden med äldre bebyggelse i Nacka. Vill du köpa riktigt billigt och gammalt (under 7-8 Mkr) skulle jag rekommendera Värmdö, Österåker, Norrtälje, Dalarö och Nynäshamn. Där finns en del fantastiska sekelskifteshus som också är väl omhändertagna.
Objekten ligger ju på 10MSEK, mindre än jag trodde, men ändå väldigt mycket pengar. Jag har inga planer på att flytta, men visst är det intressant att se, jag håller med om att det verkar "prisvärt" om man har dessa pengar. Du har ju verkligen hittat maffiga hus med bra lägen... Om man bara kan röra sig något längre ut...
 
J JohanLun skrev:
Objekten ligger ju på 10MSEK, mindre än jag trodde, men ändå väldigt mycket pengar. Jag har inga planer på att flytta, men visst är det intressant att se, jag håller med om att det verkar "prisvärt" om man har dessa pengar. Du har ju verkligen hittat maffiga hus med bra lägen... Om man bara kan röra sig något längre ut...
Ja, det är ju ofta läget som är besvärligt. Vi pallar i ärlighetens namn inte att pendla från Dalarö, Åkersberga, Värmdö, Tyresö eller Tullinge. Så det är därför vi tittar i Saltsjöbaden, och vi är just nu inne på 50-60-tal. Det tycker vi är coola gamla hus. Just nu är det prutläge, så nedåt 9 Msek kanske man kan hitta något med lite tur...

Men för den som är beredd att acceptera lite pendling så går det faktiskt att komma nedåt 6-7 Msek t o m i Stockholms län för ett charmigt, äldre hus.
 
Åker men kollektivt går tågen faktiskt snabbare från Tullinge till City än från Saltsjöbaden till Slussen :)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
G gunric skrev:
Åker men kollektivt går tågen faktiskt snabbare från Tullinge till City än från Saltsjöbaden till Slussen :)
Det är helt riktigt. Men det är drygare bilväg. :)
 
Martin_B
  • Gilla
MmeMim och 1 till
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Här har ni något mer ovanligt...

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]


Tyvärr saknas en hel del bilder, varför det nu är så. Men några fler bilder än dessa här ovan finns på följande adress:
[länk]

Om objektet:
[länk]
Cool hus!
 
Vilket var snyggast, huset eller frillan på mäkklarn?
 
  • Gilla
April Skies
  • Laddar…
Martin_B
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilket var snyggast, huset eller frillan på mäkklarn?
Innan jag svarar på det vill jag först veta vad mäklarens frilla har för utgångspris.
 
  • Gilla
April Skies
  • Laddar…
Martin_B
  • Gilla
Allinug och 10 till
  • Laddar…
Martin_B
Mycket vackert korsvirkeshus, åtminstone exteriört, i Ramlösa. Men även delar av interiören är fint bevarat, som trappan och vissa dörrar osv. Interiören hade dock gärna fått vara mycket mer bevarat. Då hade huset varit ett riktigt guldkorn.

4MRRREHBR7HFLEHM.jpg

4MRRRGQ437HFLETI.jpg

4MRRREKK97HFLEI9.jpg

4MRRRHB1H7HFLF0H.jpg

4MRRRF3R57HFLEL8.jpg

4MRRRE56J7HFLEFU.jpg

Fler bilder och beskrivning:
http://www.valvet.se/till-salu/ (Objektet är inte längre till salu hos Valvet / Red anm.)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Satan vad jag tycker det är snyggt med shingel (stavning?).
 
Det där är väl skiffer? Men shingel är också snyggt.

Otroligt vackert hus iaf. Där vill jag bo!
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Det är ett eternittak.
Har varit väldigt vanligt i Skåne med dessa fyrkantiga eternitplattor.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.