Byggahus.se
Jag flytta till norrland för att slippa folk, men det sket sig totalt ;-)

Funderar på att åka förbi och titta på huset jag också ligger bara ett par mil hemifrån.
Sen såg jag att lastbilen från mitt gamla jobb var hos dig och lossa varor.

Ett riktigt dröm bygge, riktigt imponerande!

//Mathias (sjövalla gård)
 
En till då... Hur många timmars film blev det?
 
När ungarna var riktigt små var det Babblarna som gällde. Sen blev det stenhårt Bamse, via Bullerbyn till Stadens Hjältar. Sen hade vi en låång period med bara Frost och nu senast har Vaiana (Moana) varit favoriten. Idag började min treårige son sin dag med ett gallskrik och krav om att få se Cowboykåken till vällingen, så jag förutser att vi kommer se dina program ganska många gånger, Dick. Hoppas du har royalty per visning :rofl:
 
  • Gilla
bakterie
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
När ungarna var riktigt små var det Babblarna som gällde. Sen blev det stenhårt Bamse, via Bullerbyn till Stadens Hjältar. Sen hade vi en låång period med bara Frost och nu senast har Vaiana (Moana) varit favoriten. Idag började min treårige son sin dag med ett gallskrik och krav om att få se Cowboykåken till vällingen, så jag förutser att vi kommer se dina program ganska många gånger, Dick. Hoppas du har royalty per visning :rofl:
haha, den 3åringen kommer vara kung på svordomar :crysmile::cool:
 
Tokslut Tokslut skrev:
haha, den 3åringen kommer vara kung på svordomar :crysmile::cool:
Mina barn (4 och 7 år) tittar också, men villkorat med att de inte får svära som i programmet. Nu har min fru ett antal gånger fått höra "Mamma, nu svär du som i Cowboy-kåken." :D Borde kanske villkorat min frus tittande också. :)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
När ungarna var riktigt små var det Babblarna som gällde. Sen blev det stenhårt Bamse, via Bullerbyn till Stadens Hjältar. Sen hade vi en låång period med bara Frost och nu senast har Vaiana (Moana) varit favoriten. Idag började min treårige son sin dag med ett gallskrik och krav om att få se Cowboykåken till vällingen, så jag förutser att vi kommer se dina program ganska många gånger, Dick. Hoppas du har royalty per visning :rofl:
Du borde prova med "stora maskiner" det är det enda min två-åring vill se, går hett varje helgmorgon
 
Nu blir det fler visningar (startsidan på SVTplay) ;)
 
  • Man i rutig skjorta framför timmerhus under konstruktion, SVT Play startsida för en serie.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
sjukt fint jobb du gjort :) häftig kåk. riktigt bra dokumentär om ditt bygge. nu måste vi ju få mer klipp på nya byggen :)
 
Även vi tittade igenom alla avsnitten mer eller mindre utan paus mellan.

Riktigt häftigt bygge och storartat att klara av så mycket av jobbet själv. Jag hade gett upp redan på planeringsstadiet, om inte tidigare :)
 
Så jäkla grym man! Sjukt bra jobbat och inspirerande! Ville säga det efter att ha sett alla avsnitt men då kändes du orimlig att få tag i, sen hitta jag den här tråden, nice!
 
L
Underbar serie om äkta galenskap (på ett bra sätt). Du och några fler är början på ett nytt sätt att göra tv dvs äkta, oredigerat och utan en massa cliffhangers. Röstar på en uppföljning av detta.
 
För er som gillar detta så kan jag tipsa om Uppfinnaren på SVT-play.
Handlar om en norrman som bor i norska fjällen med sin familj. Han drömmer om att bli självförsörjande på både mat och energi och bygger alla möjliga konstiga uppfinningar.

Mycket trivsamt program.
 
  • Gilla
Lewdis och 2 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
För er som gillar detta så kan jag tipsa om Uppfinnaren på SVT-play.
Handlar om en norrman som bor i norska fjällen med sin familj. Han drömmer om att bli självförsörjande på både mat och energi och bygger alla möjliga konstiga uppfinningar.

Mycket trivsamt program.
Tack så mycket för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.