Byggahus.se
Måste gå att göra om tvättstugan/teknikrummet och sätta en dörr tex från v-rum eller planera om 15m2-utbyggnaden, känns helt missanpassat tyvärr :(
 
Jonatan79 skrev:
Måste gå att göra om tvättstugan/teknikrummet och sätta en dörr tex från v-rum eller planera om 15m2-utbyggnaden, känns helt missanpassat tyvärr :(
Vad är det som känns helt missanpassat menar du? Att man måste gå genom köket för att komma till nya badrummet?
 
Ja, bör går att lösa på smartare sätt eller blir det för dyrt?
 
Jonatan79 skrev:
Ja, bör går att lösa på smartare sätt eller blir det för dyrt?
Det har ju blivit en hel del kompromisser på grund av att detaljplanen ställt till det.
Badrummet kommer mest vara till för mig och frugan och för oss så gör det inte så mycket att det är lite bökigt att komma till badrummet. Men jag håller väl med dig i att det inte är det smidigaste sättet. Samtidigt vill vi inte ha någon dörr i vardagsrummet heller.
 
Arbetet går sakta men säkert framåt! Idag har jag jobbat med att riva bort mattorna i hallen och påbörjat att skrapa bort limresterna. Det klart bästa med nya projekt kan jag säga är iaf att man får köpa nya verktyg :wow:
Nyttverktyg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick lov att använda den för att få bort mattan längst in. Går även att använda multiverktyget för att få bort limresterna men där hittade jag på ett alldeles ypperligt knep som var mycket smidigare! Hällskrapa, dock gick den första sönder så jag fick köpa en ny för fortsatt arbete.

Skrapa1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skrapa 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har vart upp på vinden och förberett lite för elektrikern också, usch va äckligt det är med lösull, klias fortfarande.

lösull.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I helgen ska jag jobba så det blir lite paus med golvet då. Nästa vecka ska jag lägga på nya laminat golvet och på onsdag hoppas jag golvvärmen kommer, då blir det att installera den och sedan spackla och lägga klinker. (y)
 
Björnar Oppegård skrev:
Det har ju blivit en hel del kompromisser på grund av att detaljplanen ställt till det.
Badrummet kommer mest vara till för mig och frugan och för oss så gör det inte så mycket att det är lite bökigt att komma till badrummet. Men jag håller väl med dig i att det inte är det smidigaste sättet. Samtidigt vill vi inte ha någon dörr i vardagsrummet heller.
Jag har funderat lite och det är svårt att få till den ultimata planlösningen efter era förutsättningar tyvärr.
Det viktigaste är ju att ni som ska använda det gillar läget, dock är det en nackdel den dagen ni skall sälja men det får vi hoppas dröjer väldigt länge.
 
  • Gilla
Björnar Oppegård
  • Laddar…
Håller med dig, det var tyvärr inte jättelätt att få till någon bättre lösning än så där. Planen är väl att vi ska bo här länge i alla fall :)
 
Namnlös1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej!

Jag hade nog hellre gjort något i stil med detta.

Dels för att det ser ut som att du kommer ha utrymme för det till tomtgräns men framförallt rent ekonomiskt. I mitt huvud så måste det vara billigare att göra en utbyggnad än att göra 2st på olika ställen. Dessutom så slipper du gå igenom tvättstugan för att komma till det andra badrummet.
 
  • Gilla
MrTim och 2 till
  • Laddar…
Jarlsgård skrev:
[bild]

Hej!

Jag hade nog hellre gjort något i stil med detta.

Dels för att det ser ut som att du kommer ha utrymme för det till tomtgräns men framförallt rent ekonomiskt. I mitt huvud så måste det vara billigare att göra en utbyggnad än att göra 2st på olika ställen. Dessutom så slipper du gå igenom tvättstugan för att komma till det andra badrummet.
Finns två problem med det där, för det första så kommer det inte finnas plats till tomtgräns, för det andra blir rummen alldeles för små. Skulle vi gjort så där måste vi närmare tomtgräns så det blir riktiga rum. Har man badrummet där du lagt det så blir det problem att få vatten och avlopp dit också tyvärr.
 
20160413_121352.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160413_205921.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har det börja hända grejer igen, flytspackel har kommit på i hallen, blir att lägga klinker imorgon. Idag blir det att lägga klart laminat golvet.
Roligt när det händer lite och man börjar se några resultat :)
 
20160414_203459_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Granskade flytet idag, hittade en liten ojämnhet, är detta något att bekymra sig över inför läggning av klinker? Kan jag låtsas som att det inte är något? Eller ska jag lägga i lite fix innan jag klinkar?
 
Dåligt med uppdateringar nu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.