Byggahus.se
Paxman skrev:
Det är inte min erfarenhet...
Då har vi absolut olika erfarenhet.
Jag har inte heller lockat med extra betalt som någon försökte påskina utan det har varit sedvanlig taxa, 550-600:-/timme inklusive moms innan rotavdrag och faktiskt inga ockerpriser på material heller.
Ringer man runt lite så är det alltid någon som har tid att sticka emellan. Man kan ju givetvis inte ringa Bravida, Nymans och andra stora aktörer.
Försökte däremot få tag i en målare med två-tre veckors varsel men det var tametusan helt omöjligt.
 
Redigerat:
osociala jävel skrev:
Då har vi absolut olika erfarenhet.
Jag har inte heller lockat med extra betalt som någon försökte påskina utan det har varit sedvanlig taxa, 550-600:-/timme inklusive moms innan rotavdrag och faktiskt inga ockerpriser på material heller.
Ringer man runt lite så är det alltid någon som har tid att sticka emellan. Man kan ju givetvis inte ringa Bravida, Nymans och andra stora aktörer.
Försökte däremot få tag i en målare med två-tre veckors varsel men det var tametusan helt omöjligt.
Givetvis finns det hyggligt folk ävn bland elektriker.
Man får dock vara rätt naiv för tro att ett väl invallat skrå inte motverkar konkurrens och effektiv marknad.
Det är detta tråden handlar om, och jag är iaf glad at se att jag inte är ensam om att skåda Kejsarens nya (gamla ) kläder. Förr eller senare måste vi spränga detta i luften.
 
karlmb skrev:
Givetvis finns det hyggligt folk ävn bland elektriker.
Man får dock vara rätt naiv för tro att ett väl invallat skrå inte motverkar konkurrens och effektiv marknad.
Det är detta tråden handlar om, och jag är iaf glad at se att jag inte är ensam om att skåda Kejsarens nya (gamla ) kläder. Förr eller senare måste vi spränga detta i luften.
Har ingen åsikt i trådens ämne, svarade på påståenden om att det, i Stockholm, är i princip omöjligt att få ut en elektriker på småjobb som privatperson, något som inte stämmer.
Sen kan man ju tycka vad man vill om konkurrens och effektiv marknad men om företag fakturerar så lite som 425 - 450 kronor i timmen plus moms ser jag ingen problematik i prisbilden.
 
Med utbildning och prov för "hempulare" m.fl. hade besparat mig dagens RYSARE, se inlägg i tråden om att var 5:e hus har fel i elinstallationen. Det var ingen rolig insikt :(
 
tommib
Min upplevelse skiljer sig från din då, osociala jävel. De företag jag varit i kontakt med vid olika tillfällen svarar inte, kan inte, vill inte, ska ha tusentals kronor för småjobb....

Då gör jag det hellre själv, när det passar mig. Lagbrott eller inte.

Det är dock inte anledningen till trådstarten egentligen, det har mer blivit ett sidospår....
 
  • Gilla
Paxman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.