Byggahus.se
Små baggar som kryper runt i skafferiet är inte särskilt mysigt. Här får du veta mer om mjölbaggar ? och hur du gör för att bli kvitt dem.

Du kan läsa artikeln här: Mjölbaggar - fakta
 
E
Skrivet av: sedrf

Jag råkade ut för mjölbaggar i en lägenhet jag hade förr och dom var i stort sätt omöjliga att bli av med.
När vintern och kylan kom så stängde jag dörren till köket och öppnade fönstret fullt innan jag gick till jobbet, sedan var bekymret borta.
Det var väldigt kallt hemma när jag kom hem då jag valde en riktigt kall dag men det var det värt.
 
E
Skrivet av: Andreas

Intressant lösning. Tycker att det låter som en rätt smart metod. att börja med innan man börjar storstäda.
 
S
Att strö lite gurkmeja i skåpet hjälper också... De små äcklen dör av lukten ... ;)
 
P
Tro det eller ej men hos min mor fan vi mjölbaggar i skåpen och började kasta och röja ur, men efter en vecka började vi hitta baggar på mattorna i köket och vardagsrummet. Vissade sig även att en blomma hon hade var helt invaderad i löven och blomjorden, när vi bar ut den på balkongen tasa det ner baggar på golvet. Observera att vi nogrant kontrollerade om det verkligen var mjölbaggar och det var det utan tvekan, döm om vår förvåning då framförallt jag inte trodde dom uppbehöll sig på dessa ställen.
 
C
samma sak här faktiskt, mjölbaggar i fönsterkruka med en blomma med stam. Kastade den direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.