Hei
Holder på å bygge isolert uterom som kaldstilles om vinteren, har en søylegrunn med isolering og oppå den en dampbrems, og deretter gulvspon. Jeg tenker som bildet nedenfor, å bygge yttervegg og deretter gulvspon, dampbrems innervegg og gulv møtes og tapes.
Illustrasjon av veggseksjon med isolasjon, dampsperre og gulvspån på et fundament av stål, visende sammenføyning av byggeelementer.

Men så ser jeg for eksempel på Gulvplater plassert over isolasjon på en treramme, del av byggeplass for isolert uterom. samt
Minutt 7
at man først legger gulvspon og monterer ytterveggen oppå? Ser jo enklere ut, men da har man gulvspon som går ut mot ytterveggens vindsperre. Føles ikke optimalt med tanke på fukt?
 
Jeg hadde gjort som du tenkte. Et undergulv kan man tenke seg byttes av en eller annen grunn under bygningens levetid så bra om det ikke ligger under stenderne.

Har mer tillit til treveilederen enn ”FixarTV”.
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Jeg ville ha gjort som du har tenkt. Et undergulv kan man tenke seg byttes av en eller annen grunn i løpet av bygningens levetid, så det er bra om det ikke ligger under stenderne.

Har mer tillit til treveguiden enn "FixarTV".
Bra input, ja det er jo en risiko konstruksjon og de kommer bli problem 10+ år,
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.