Hei.
Tenkte å høre om noen har vært med på lignende. Kjøpte en 2-plansvilla bygget -53. Mursteinsfasade. I et av soverommene oppdaget jeg at man har satt celleplast innerst mot rommet, så å si. Man har altså tapetsert på celleplast. Dette gjør at det jo ikke går an å feste noe på veggen. Jeg ble veldig forvirret av dette da jeg aldri har sett noe lignende. Min første tanke var at forrige eier rett og slett hadde satt opp en celleplastplate i et forsøk på å forbedre isolasjonen. Jeg spurte den forrige eieren, men han hevder at kåkene er bygd slik. For så vidt stemmer det med vinduskarmene, men jeg synes likevel at det virker rart.. noen som har vært med på noe lignende?
Tenkte å høre om noen har vært med på lignende. Kjøpte en 2-plansvilla bygget -53. Mursteinsfasade. I et av soverommene oppdaget jeg at man har satt celleplast innerst mot rommet, så å si. Man har altså tapetsert på celleplast. Dette gjør at det jo ikke går an å feste noe på veggen. Jeg ble veldig forvirret av dette da jeg aldri har sett noe lignende. Min første tanke var at forrige eier rett og slett hadde satt opp en celleplastplate i et forsøk på å forbedre isolasjonen. Jeg spurte den forrige eieren, men han hevder at kåkene er bygd slik. For så vidt stemmer det med vinduskarmene, men jeg synes likevel at det virker rart.. noen som har vært med på noe lignende?
Det høres helt utrolig ut at du skulle ha cellplastplater som innervegger, om ikke annet så for brannfaren. Cellplast brenner omtrent like godt som bensin, så at man skulle fått ha det tilgjengelig på den måten anser jeg som utelukket. Derimot finnes det jo folk til alt, så at noen skulle gjort noe dumt senere er fullt mulig.
Bilder?
Bilder?
Akkurat, brannfaren har jeg ikke engang tenkt på. Men det høres virkelig rart ut? I det andre soverommet i andre etasje har noen i ettertid satt opp plywoodplater, oppå. Men man ser at det er gjort i etterkant fordi det "stemmer" liksom ikke med vinduskarmene. Men huset var jo inspisert før salget, synes det er merkelig at man ikke har reagert på det under inspeksjonen.tommib skrev:
Det høres helt utrolig ut at du skulle ha cellplastplater som innervegger, om ikke annet så for brannfaren. Cellplast brenner omtrent like godt som bensin så det å ha det tilgjengelig på den måten anser jeg som utelukket. Derimot finnes det jo folk til alt så det at noen skulle ha gjort noe dumt senere er fullt mulig.
Bilder?
Er ikke hjemme for øyeblikket men kan legge ut et bilde i løpet av dagen.
Besiktiget av selgeren? Husk at formålet med en slik besiktelse er å finne ting som kan være skjulte feil og som kjøper kan kreve erstatning for. Feil som er enkle å finne, som dette kanskje er, faller på din undersøkelsesplikt å finne. Selgeren vil jo ikke gjøre jobben din, pluss å betale for det, å finne alle lettoppdagelige feil og gi deg grunnlag for pruting.K ks85 skrev:Akkurat, brannfaren har jeg ikke engang tenkt på. Men høres det ikke rart ut? I det andre soverommet i overetasjen har noen i etterkant satt opp kryssfinerplater, ovenpå. Men man ser at det er gjort i etterkant for det "stemmer" liksom ikke med vinduskarmene. Men huset var jo besiktiget før salget, synes det er litt merkelig at man ikke har reagert på det under besiktelsen.
Er ikke hjemme for øyeblikket men kan legge ut et bilde i løpet av dagen
Ok, det forklarer jo litt hvorfor de ikke påpekte det daTomtom79 skrev:
Besiktiget av selgeren? Tenk på at hensikten med en sånn besiktigelse er å finne ting som kan tenkes å være skjulte feil og som kjøper kan kreve erstatning for. Feil som er enkle å finne, som dette kanskje er, faller på din undersøkelsesplikt å finne. Selgeren vil jo ikke gjøre jobben din, pluss betale for det, å finne alle lette feil og gi deg brensel for pruting.
Klikk her for å svare