Hei. Håper at dette er riktig forumdel.
Vi har utetrapp som har gitt seg i forkant, så den luter utover.
Nå lurer jeg på om det går å løfte framdelen med en jekk, så man kan legge under noen plater i forkant.
Skal bare være en midlertidig løsning, da det skal omdreneres hva tiden lider.

Takk på forhånd.

Hva er den laget av?

Kan du legge ut et bilde så man ser hva slags type trapp det er...
Eti..

Hei.
Trappa er av betong.
Betongtrapp med metallgelender som heller forsiktig bort fra huset, sollys kaster sikksakk skygger nedover trappetrinnene. Trappetrinn av betong ved siden av huset, med rekkverk og en rød kost i bakgrunnen. Trappen ser ut til å ha slått seg fra veggen.
På det andre bildet vises hvordan den heller fra huset.
Var litt da vi flyttet inn, men har blitt verre med årene.

Denne trappen er fabrikklaget så det skulle være mulig å løfte, hvis du gjør det med forsiktighet ..
Risikoen er at trappen vil ut fra veggen, så det må du følge med på når du løfter
så aller best er å gjøre dette helt forfra.. skulle nok gå bare med en lang jernstang
Tegning av fabrikkprodusert trapp med illustrasjon av hvordan løfte trappen med et langt jernspett og en sementplate for å få en hevarm.
og en sementplate under...så du får en hevarmseffekt ....pass på fingrene....
Eti..

Ok. Så trappen er ikke tyngre enn at man kan gjøre det med håndkraft.

Regn på vektarmen og din egen vekt så ser du at det blir ganske stor kraft, du skal jo heller ikke løfte hele trappen opp i luften.

Nei, det skal man jo ikke. Men den må opp ca 10cm i luften, for å kunne føre inn noen plater.
Skal sjekke med mine sterke kompiser når det blir bedre vær.

Takk for all hjelp. Godt å kunne stille spørsmål uten å føle seg helt dum.

Se litt på hvordan det blir med fasadesteinen så du ikke bøyer den fra hverandre.

KungPorre skrev:
Skal sjekke med mine sterke polare når det blir bedre vær.
Heller tunge enn sterke! :D

• Liker
vickan11
  • Laddar…
Hvordan gikk prosjektet? Har samme bekymringer så er veldig interessert i hvordan du gikk fram.
Mvh
Johan

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.