Jeg trenger tips og råd om hvordan jeg skal gjøre her. Den gamle panelen gikk ned et stykke bak en støpt terrasse, støpte plater, under tak. Mellom terrassen og ytterveggen hadde man lagt puss for å gjøre det tett. hmm. Nå holder jeg på å bytte ytterpanelet og har begynt å rive her. Den nederste planken jeg tok opp var relativt frisk, bare litt slitt i ytterhjørnet. Den skråstilte liggende panelen som skal opp bygger ikke like mye som den gamle panelen. Kan man bare støpe igjen sprekken, litt tykkere rupanel for å få ut panelen og sette den for eksempel 5 mm over gulvet? Nærbilde av en yttervegg med liggende trepanel, ved siden av en betongflate med stein. Strukturen bærer preg av renovering. Gjør-det-selv-prosjekt: Bilde av slitt yttervegg og betongplate hvor ny panel skal monteres, noen verktøy og løv er synlig på bakken. En trebjelke og en betongflate med synlig åpning imellom, fra et pågående renoveringsprosjekt med gammel og ny panel. En gjuten altan med sprickor ved en yttervägg; en plastslang er festet til veggen. Det er sees en demontert treplanke på veggen.

Sist redigert:
D09
Vet ikke om jeg har forstått riktig, men går det ikke an å avslutte med for eksempel dryppbrett som stikker litt ut og dekker mot støpingen som man hever litt i kanten for avrenning fra veggen?

Antar at glipen ikke er særlig stor?

Kan jo være en god idé med litt mellomrom så man kan holde oversikt over panelet og vedlikeholde.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.