Hei
Skal male om huset og med det bytte ut et antall ytterpaneler som har gjort sitt.
Jeg var ute og målte i dag og så at de hadde målene 22x100. Dette er jo ingen vanlige mål de store byggevarehusene her omkring har. Hornbach og Byggmax.
Noen som vet noen i Kristianstad med omegn som kan ha disse målene? Nærmeste er jo 22x95 men tror det kommer til å se merkelig ut å sette det.

Om det er vanlig rett panel uten fasninger etc, så er det jo bare å kjøpe 22x120 og kløyve til rett bredde med en sirkelsag eller bygg-/bordsag. Du kapper mange bord raskt.......

Du spøker, vanlig planke? 22x100 er verdens vanligste dimensjon. Det finnes ikke en trelastforretning i Europa som ikke har det.

Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 skrev:
Hei
Skal male om huset og med det bytte ut et antall ytterpaneler som har gjort sitt.
Jeg var ute og målte i dag og så at de hadde målene 22x100. Dette er jo ingen vanlige mål de store byggevarehusene her omkring har. Hornbach og Byggmax.
Noen som vet noen i Kristianstad med omegn som kan ha disse målene? Nærmest er jo 22x95 men tror det vil se merkelig ut å sette det.
XL Bygg i Mjällby kan sikkert fikse frem de rette målene.

• Liker
Johannes Karlsson 1985
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Du spøker, vanlig trelast? 22x100 er verdens vanligste dimensjon. Det finnes ikke en trelastgård i Europa som ikke har det.
Hvis jeg ser på mine vanlige innkjøpssteder som vanligvis er velassorterte, så finnes det ikke en kløvsaget panelbord i 100, men kun i 95 eller 120, så jeg kan forstå at det er vanskelig å finne.

Eller så er jeg midlertidig blind.

• Liker
Johannes Karlsson 1985
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Du tuller, vanlig bordplank? 22x100 er verdens vanligste dimensjon. Det finnes ikke en trelastforretning i Europa som ikke har det.
Kunne du linke til hvor du har funnet det?

MathiasS MathiasS skrev:
Om jeg ser på mine vanlige innkjøpssteder som vanligvis er velassorterte, så finnes det ikke en kløvsaget panelplank i 100, kun i 95 eller 120, så jeg kan forstå at det er vanskelig å finne.

Eller så er jeg midlertidig blind.
22x100 er ikke finskåret. Det er vanlig grovskåret trelast.

F Finndjävel skrev:
22x100 er ikke finskåret. Det er vanlig grovskåret virke.
Men setter man grovskåret?

Samme problem for meg i hytta da virket som ble satt på fasaden der på 90-tallet er av dimensjon ca 25×100. Nå er hytta ikke så pen at det gjør noe når jeg har fått byttet noen bord til dagens dimensjon 22×95..

Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 skrev:
Men sätter man grovsågat?
Det var vanlig før i tiden, fram til rundt 90-tallet så om det er en eldre fasade så er den antagelig grovsågad.

F Finndjävel skrev:
22x100 er ikke finsaget. Det er vanlig grovsaget virke.
ja, akkurat. Mitt hus er fra 1947 og ikke engang originalpanelet er grovsaget.

Nå er det ikke interessant hva din panel er. Ts panel er trolig grovsågd da dimensjonen er en grovsågd dimensjon.

• Liker
Johannes Karlsson 1985
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.